اشتراک گذاری این مقاله در:
پستهپسته وحشی

ارزان ترین قیمت میوه پسته وحشی در کشور

میوه پسته وحشی سرشار از مواد مغذی و مفید است. این میوه بسیار سالم است و از نظر غذایی خواص فراوانی دارد. پسته وحشی به صورت بسته بندی و کیلویی به فروش می رسد. این محصول به فراوانی در داخل کشور تولید و برداشت می شود. 

ارزان ترین قیمت  میوه پسته وحشی در کشور

فصل برداشت میوه پسته وحشی

فصل برداشت میوه پسته وحشی فصل میوه پسته، اوایل پاییز و ماه مهر می باشد. این گیاه بیشتر در بخش های غرب کشور به خصوص شهرستان اندیکا رشد می کند. 

تولید و برداشت این محصول به فراوانی در کشور انجام می شود. بنابراین برخی از تولید کنندگان بخشی از تولیدات خود را برای صادرات به کشور های همسایه در نظر می گیرند. صادرات این محصول از نظر اقتصادی برای کشور سودمند است. 

ریشه میوه پسته نیز خواص دارویی فراوانی دارد. در فصل برداشت تمام بخش های گیاه از خاک خارج می شوند و پس از تمیز شدن و آماده شدن، به مراکز توزیع ارسال می شوند. 

اواخر مهر و اوایل آبان بهترین زمان برای جمع آوری پسته وحشی می باشد. در این فصل محصول رشد کامل داشته و کاملا رسیده می شود. بنابراین کشاورزان در این زمان محصول را برداشت می کنند و به مصرف می رسانند. 

مرکز فروش میوه پسته وحشی در کشور

مرکز فروش میوه پسته وحشی در کشور قیمت میوه پسته به عوامل مختلفی بستگی دارد. قیمت گذاری این محصول توسط کارشناسان مربوطه در کارگاه ها انجام می شود. اما قیمت این میوه دائما در بازار در حال نوسان است. 

شرایط بازار بر روی قیمت این محصول اثر می گذارد. برای مثال در بخش های انتهایی سال که افراد خرید آجیل سال نو را انجام می دهند، قیمت این محصول افزایش می یابد. هم چنین در فصولی از سال که کشت و برداشت این نمونه کمتر انجام می شود، این میوه در بازار کمیاب می شود و قیمت آن افزایش می یابد. اما با گذشت این زمان، قیمت نهایی محصول به حالت سابق باز می گردد و ارزان می شود.

مشتریان برای خرید این محصول باید از مراکز فروش میوه پسته آگاهی کافی داشته باشند. در این مراکز، فروش این پسته هم به صورت عمده و هم به صورت جزئی انجام می شود. فروش عمده و کلی این محصول باعث کاهش قیمت نهایی آن می شود و خرید آن برای مصرف کنندگان ارزان تر و به صرفه تر می شود. 

هم چنین در این مراکز محصولات هم به صورت بسته بندی و هم به صورت فله ارائه می شوند. نوع بسته بندی این محصول از نظر بهداشت در درجه بالاتری قرار دارد اما قیمت آن نسبت به فله ای گران تر است. مراکز فروش نوع فله ای این محصول را نیز در شرایط کاملا بهداشتی و مخصوص به مشتریان ارائه می دهند. بنابراین مصرف کنندگان از نظر بهداشتی و کیفیت اطمینان خاطر داشته باشند و در آرامش کامل خرید کنند. 

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید