بازار خرید مغز پسته با کیفیت
اشتراک گذاری این مقاله در:
مغز پستهپسته

بازار خرید مغز پسته با کیفیت

خرید پسته همیشه در طول سال رونق متداول خود را دارد.  اما بسیاری از زمان های خاص و مختلف خرید این محصول چه به صورت مغز شده یا با پوست رونق خاصی می گیرد  خرید مغز پسته با کیفیت نیز در این زمان جایگاه خود را پیدا می کند بازار خرید مغز پسته باکیفیت همیشه در بسیاری از استان‌های کشور وجود دارد.

اما چیزی که در اینجا مطرح می شود کدام فروشگاه یا مغازه مغز پسته با کیفیت تری را ارائه خواهد داد تا علاوه بر کیفیت مورد نظر خریدار قیمت مناسبی را دارا باشد و هم مغز پسته ای مناسب و مساله را در اختیار مشتری قرار دهد.

پس برای شناخت مغز پسته با کیفیت راهکارهای متفاوتی وجود خواهد داشت که کارشناسان در این زمینه با اطلاعات گسترده خود قادر به تشخیص خواهند بود که در اینجا به چند نکته در مورد تعیین و تشخیص مغز پسته با کیفیت می پردازیم.

از آنجا که مغز پسته به دو صورت سبز و گلدار است که نمونه گلدار آن یعنی لکه قرمز رنگ,روی مغز وجود دارد در این مقایسه مغز پسته سبز کیفیت بالاتری را دارد چرا که این مغز برای بسیاری از تولیدی ها و همچنین صادرات به خارج از کشور در ارجحیت بالا قرار گرفته است ومرغوبیت مناسبی را برای خرید محصول مغز پسته دارد. البته مغز پسته سبز نیز دارای درجه بندی بسیاری است که هر کدام با توجه  به نوع کاربرد خود در جایگاه مناسبی قرار می گیرند.

بازار خرید مغز پسته با کیفیت

ویژگی های مغز پسته با کیفیت

ویژگی های مغز پسته با کیفیت

خریداران مغز پسته با کیفیت با توجه به کاربرد که از مغز پسته دارند انتظارات متفاوتی را از آن  در سر می پرورانند.برای مناسب ترین و با کیفیت ترین و مغز مورد نظر خود ویژگی های خاصی را مد نظر قرار می دهند اما ویژگی های مغز پسته با کیفیت بسیار زیاد هستند و دسته بندی های متفاوتی دارند.

در اینجا به صورت کلی یک سری از خصوصیات ضروری در مغز پسته ی با کیفیت وجود دارد که هر خریدار چه به صورت عمده یا خرده باید آن را دانسته و از این دانش بهره ببرد تا بتواند مرغوبترین نوع مغز پسته را از آن خود سازد.

کماکان یک سری از این خصوصیات به شرح زیر است  مثل محل به بار نشستن درخت پسته یا اینکه پسته برای کجاست دراین مهم میگویند  چون پسته رفسنجان عالی ترین نوع  پسته است پس قطعاً مغز پسته رفسنجان نیز مرغوبترین است.  باید بگوییم که این طور نیست چرا که یکی از ویژگی‌های با کیفیت قلمداد شدن  مغز پسته سبز بودن آن است که بیشتر در استان قزوین و زرندکرمان تولید می‌شود. پس مغز پسته با کیفیت که سبز  رنگ و درشت  باشد رامی‌توان از این دو  شهرستان انتخاب نمود.

مغز پسته به مانند خود پسته دارای انواع مختلف و متفاوتی می باشد که بهترین شان به ترتیب زیر است :

مغز پسته سبز, مغز پسته کال, مغز پسته دهن بسته, به دلیل خصوصیات بارزی که دارند در رتبه‌بندی بالاتری از نظر کیفیت نسبت به تمامی مغزها  قرار می گیرند و از قیمت تمام شده  خوبی برخوردارند.

تولید مغز پسته با کیفیت

تولید مغز پسته با کیفیت

از آنجا که تولید پسته از زمان برداشت دو ساله درخت پسته آغاز می‌شود تولید مغز پسته در روند فراوری پسته به وجود می آید. کمااینکه که برای تولید مغز پسته با کیفیت بعضی از کشاورزان تمامی محصول خود را به تولید مغز پسته اختصاص می دهد تا در این بازده زمانی سود بیشتری را کسب نمایند.

از انواع مختلف  پسته دو نوع پسته که محصول قزوین و زرند هستند بیشتر برای مغز شدن کاربرد دارند البته تمامی انواع پسته نیز می توانند در تولید مغز مورد استفاده قرار بگیرند اما باید به زمان برداشته محصول دقت  کافی را انگاشت.

چرا که برای تولید مغز پسته با کیفیت پسته کال یا همان نارس در این زمره قرار خواهند گرفت.   البته در مرحله فراوری پسته اغلب این اتفاق به وجود می آید که مغز پسته از داخل پوسته خارج می شود یا در هنگام شستشو و پوست گیری پوست پسته می شکند و مغز آن خرد  یا دو تکه میشود که هر کدام از این اتفاق‌ها در طبقه بندی نوع مغز پسته و درجه کیفیت این محصول  تاثیر بسزایی می‌گذارد و در هنگام خرید می بایست به تمامی نکات  گفته شده آن دقت لازم را مبذول داشت.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید را از کارشناسان ما سوال فرمایید

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید