بازار خرید مغز پسته صادراتی
اشتراک گذاری این مقاله در:
مغز پستهپسته

بازار خرید مغز پسته صادراتی

به جرات می توان گفت بازار مغز پسته صادراتی یکی از پر رونق ترین بازار کالاهای صادراتی غیر نفتی می باشد. خرید مغز پسته صادراتی ایران با توجه به مرغوبیت بی مانندی که این نوع محصول در جهان دارد، برای تاجران و بازرگانان عرصه خشکبار و مغزیجات، اهمیت پیدا کرده است.

پسته ایرانی در بین ۵ کشور تولیدکننده پسته در جهان حرف اول را می زند. ایالات متحده امریکا برای اینکه بتواند این امتیاز را نصیب خود کند، با تهیه نهال های ایرانی و کاشت آن در باغستان های خود،  تلاش کرد تا کیفیت برتر را از آن خود کند اما با توجه به تفاوت اقلیم و نوع خاک و هوا، نتوانست هدف خود را محقق سازد و پسته ایرانی همچنان یکه تاز عرصه کیفیت و طعم عالی، در میان دیگر ارقام تولید شده در جهان می باشد.

بازار خرید مغز پسته صادراتی

مشخصات مغز پسته صادراتی

مشخصات مغز پسته صادراتی

اگر دوست دارید از مشخصات مغز پسته صادراتی، مطلع شوید، حتما این مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

این مشخصات را این‌ گونه می توان بیان‌ کرد:

  • یکدست بودن: مغز پسته صادراتی می تواند انواع مختلفی داشته باشد. این تنوع  به جهت ارقام‌ مختلف پسته است که فراوری شده و مغز پسته از آن تولید می شود. با این حال خوب است بدانید که پسته صادراتی در هر رقم که باشد، باید ویژگی های ظاهری و طعم‌ یکسان داشته باشد.
  • مثلا مغز پسته های احمدآقایی کشیده بوده و‌طول بیشتری دارند و نمی توان در بین مغزهای این نوع، دانه های کوچک و یا گردتر پیدا کرد.
  • تازه بودن: تازگی از مشخصه های اصلی معز پسته صادراتی ست.  طبیعتا اجناسی برای صادرات انتخاب می شوند که بالاترین کیفیت را داشته باشند. اگر مغز پسته تازه نباشد و به عبارتی محصول برداشت شده ی همان سال جاری نباشد، نمی توان آن را در ردیف کالاهای صادراتی قرار داد.
  • داشتن رنگ‌ مطلوب: مغز پسته های صادراتی انواع مختلف دارد، مغز پسته معمولی،  مغز پسته سبز کال، مغز پسته لپه و… .
  • هر کدام از این انواع، به نسبت تعریفی که دارند، درجه بندی رنگی هم دارند. اما به طور کلی می توان گفت که مغز پسته نباید به زردی بگراید و زرد بودن رنگ مغز پسته نامرغوب بودن آن را نشان می داد.
  • رنگ مغز پسته صادراتی معمولا سبز و گلدار می باشد.
  • بسته بندی مناسب: مغز پسته به راحتی می تواند آلوده شود، لذا باید بسته بندی غیرقابل نفوذ و کاملا وکیوم داشته باشد تا از نفوذ هوا، گرد و خاک و حشرات به آن ممانعت کند و مغز پسته را از نم زدگی محافظت نماید.
  • تمیز بودن و عاری بودن از هر نوع اضافات مانند پوسته استخوانی پسته و یا فلزات ریز و یا گرد و خاک و.. که در جریان معز کردن پسته می تواند در میان مغزها نفوذ پیدا کند.
  • بهداشتی بودن و‌ داشتن استانداردهای تولید.

پسته یک‌ محصول خوراکی ست و مستقیما با سلامت افراد مصرف کننده مرتبط خواهد بود. چنانچه اصول بهداشتی در فرآیند تولید رعایت نشود، نمی توان محصول را در ردیف کالای مصرفی قرار داد چه رسد به اینکه آن را یک‌کالای صادراتی بدانیم. مخصوصا اینکه کشورهای اروپایی، روز به روز قوانین سخت گیرانه تری را برای  تایید کالاهای وارداتی خود وضع می کنند و این امر سبب می شود که تولیدکننده مغز پسته صادراتی را به دقت بیشتری وادار سازد.

اما جالب است بدانید با اینکه کشورهای اروپایی، قواعد دست و پاگیر و سخت گیرانه تری برای اعطای استانداردها و تایید کیفیت محصول دارند، باز با این وجود پسته کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و آلمان ، کانادا، استرالیا، هند، ژاپن و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، از خریداران دائمی و به اصطلاح پرو پاقرص این محصول می باشند.

قیمت مغز پسته صادراتی

قیمت مغز پسته صادراتی

قیمت پسته صادراتی بر اساس عوامل متعددی تعیین‌می شود. از طرفی با وجود نوسانات بازار و تغییر نرخ ارز و همچنین سیاست های اقتصادی متاثر از تحریم ها نمی توان انتظار داشت قیمت ها همیشه یکنواخت باشد. در هر حال تعیین قیمت بر عهده کارشناسان اتحادیه خشکبار و آجیل بوده و فروشندگان‌ موظف هستند بر اساس نرخ تعیین شده اقدام به فروش نمایند.

اگر خریدار و یا فروشنده مغز پسته صادراتی هستید، و می خواهید قیمت اصلی و به روز انواع پسته صادراتی را بدانید، به سایت کوشادانه مراجعه کنید و در این‌ باره با کارشناسان ما صحبت نمایید. این کارشناسان، علاوه بر پاسخ گویی در مورد نحوه خرید ‌‌و فروش، قیمت ها را به طور دقیق برای شما اعلام خواهند کرد.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید مغز پسته صادراتی را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید