اشتراک گذاری این مقاله در:
بنهپسته

بازار فروش بنه کوهی تازه

مردم جهان امروزه توجه بسیاری به ارگانیک‌بودن تغذیه خود دارند. یکی از اقلامی که می تواند این هدف را برای ان‌ها فراهم سازد، بنه‌کوهی تازه خواهد بود. توجه به بعد سلامت سبب شده تا بازار فروش بنه کوهی روز به روز گسترش یابد و رونق بگیرد. دامنه فعالیت بازار فروش بنه نه فقط در شهرهای پسته خیر بلکه در جای جای ایران و حتی جهان گسترده است. در این بازارها، فروش بنه کوهی تازه هم به صورت عمده و هم به صورت خرد و با تناز پایین تر ، انجام می شود. خریداران نیز از قشرهای متفاوتی هستند. برخی بنه را به عنوان تنقلات خوش طعم‌ و ارگانیک می شناسند و ان را برای مغز کردن و استفاده آن خریداری می کنند و برخی هم غذاهای مختلف با آن را اموخته اند و می خواهند طعم لذیذ آن را مکرر تجربه کنند. در این میان کارخانه دارانی هم هستند که از عطر و رنگ زیبای مغز این نوع پسته خبر دارند و برای ارتقا کیفیت تولیدات خود و رونق بخشیدن به کسب و کارشان، از آن استفاده می کنند. بیشترین خریداران این بنه تازه این گروه هستند که از طرف اکثر معاملات بنه شناخته می شوند.

بازار فروش بنه کوهی تازه

روش نگهداری بنه کوهی تازه

روش نگهداری بنه کوهی تازه

بنه کوهی با توجه به تقاضای بالایی که دارد، باید با دقت تمام نگهداری شود‌. انواع پسته و همچنین بنه کوهی تازه اسیب پذیر هستند. بیشترین اسیب آن ها جذب رطوبت است و این یکی از خصوصیات پسته به شمار می رود. لذا تولید کننده، باغدار و یا فروشنده و خریدار باید توجه کند که بنه تازه را در جایی خشک و به دور از رطوبت نگهدارد.

برای اینکه بنه کوهی ماندگاری بیشتری داشته باشد و در فرایند خرید و فروش قابل تایید باشد، معمولا آن را پس از برداشت، پاک سازی کرده و شستشو می دهند ‌‌و خشک می نمایند. این خشک شدن باید به صورت کامل اتفاق بیفتد و بنه تازه همچون مروارید درخشان با ظاهری شفاف و براق دیده شود. نحوه بسته بندی هم در نگهداری بنه موثر خواهد بود مخصوصا اگر قرار باشد که بنه ها به نقاط دیگر منتقل شوند. برای کسب تجارب در نگهداری بنه بد نیست شیوه های محلی بنه تازه را هم مطالعه کنیم. در مناطق محلی که بنه به وفور یافت می شود‌، برای نگهداری بنه کال و مصرف طولانی مدت از آن، شور یا ترشی بنه تهیه می شود.
برخی هم بنه را می شویند و ان را کمی حرارت می دهند. سپس پوست رویی ان را گرفته و دوباره بنه ها را شستشو می دهند و در معرض افتاب تابان خشک می کنند. بنه خشک‌ شده را تف داده و می شکنند. در ادامه مغز بنه تف داده شده را نمک‌ سود کرده و بسته بندی می نمایند و در با قرار دادن در فریزر، در طول سال ان را مصرف می کنند. در مجموع می توان گفت طریقه نگه داری بنه تازه بستگی به ندع مصرف و هدف شما دارد.

قیمت روز بنه کوهی تازه

قیمت روز بنه کوهی تازه

قیمت بنه تازه کوهی علیرغم خواص و ویژگی های فراوانش، ارزان تر از دیگر نمونه پسته های رایج در بازار می باشد. اما این نکته دلیلی بر ثبات قیمت آن ندارد و ما همراه با تغییر قیمت هر کالا، شاهد افزایش قیمت زود به زود بنه‌کوهی تازه هستیم. درست است که بنه کوهی مانند دیگر اقلام اجیل، هزینه کاشت و نگهداری تا زمان باردای ندارد، اما هزینه های برداشت آن هم در مناطقی ناهموار قابل انکار و نادیده انگاشتن نیست. بی شک حتی افزایش هزینه سوخت می تواند یک فاکتور موثر در تعیین قیمت اولیه بنه باشد.هزینه نیروی انسانی در زمان برداشت، هزینه فرهوری، بسته بندی، درجه بندی کیفی، بسته بندی، میزان تقاضا، نوع فروش، میزان فروش و ..‌همه از فاکتورهایی هستند که در این تعیین قیمت اثرگذار خواهند بود. اما در مجموع قیمت بنه تازه مانند دیگر آجیل ها، توسط کارشناسان اتحادیه خشکبار تعیین می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر مورد قیمت بنه تازه می توانید به سایت کوشادانه مراجعه فرمایید. این سایت بنه را با پایین ترین قیمت به شما عرضه می کند.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید را از کارشناسان ما سوال فرمایید

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید