تولید مغز بنه ایرانی
اشتراک گذاری این مقاله در:
بنه

تولید مغز بنه ایرانی

مغز بنه ایرانی از خوش طعم ترین و ناب ترین و مغذی ترین اجیل هایی است که تا کنون شناخته شده و می توان ان را تجربه کرد. جالب است بدانید این‌ اجیل پر خاصیت، هیچ باغداری ندارد و هیچ فردی نیست که بگوید در کاشت آن دخیل بوده.
بنه یک‌ درخت خودرو و وحشی است که در دامنه کوه می روید و دست سخاوت طبیعت را به زمینیان نشان می دهد و ان ها را لبریز می کند از عطر و طعم بنه. تولید محصول مغز بنه ایرانی از انجا شروع می شود که بتید برداشت شود. پس از برداشت و حمل به کارخانه ها، عملیات های متعدد فرآوری بر روی این میوه ارگانیک و مروارید سبز، انجام می شود.
بنه های رسیده، با شستشو در مخازن بزرگ ‌آب یا حوضچه های مخصوص ، از هر شاخ و برگی و خاک و گلی پاک می شود. و پس از خشک شدن در زیر افتاب تابان، برای مغز کردن وارد دستگاه بنه شکن می گردد. بنه های سبز درخشان اکنون تبدبل به دانه های ریز با پوسته ای قهوه ای رنگ‌می شود که پس از بسته بندی روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود. تولید مغز بنه ایرانی در مقام کلام‌ آسان و کوتاه بود اما فقط تولیدکننده ی آن است که می داند این فرایند با چه زحمت و دشواری و در چه دقتی باید انجام‌ شود.

تولید مغز بنه ایرانی

فصل برداشت بنه ایرانی

فصل برداشت بنه ایرانی

همانطور که گفته شد کار تولیدکننده مغز بنه ایرانی از فصل برداشت شروع می شود. جالب است بدانید بنه در دو فصل قابل برداشت است. یک زمان که کال است و بنه به صورت میوه مصرف می شود و دیگری در زمان رسیده شدن کامل. در نوبت اول بنه کال است و رنگ قرمز و گاها سبز دارد. طعمی ترش و ملس دارد و پوسته اش هم نازک است. با دست چیده می شود و به اسانی با دندان شکسته و خرده می گردد.
بسیار خوش خوراک است و طرفداران فراوان دارد. در تمام‌ مناطق محلی شناخته شده بوده و کاربردهای بسیار و پخت غذاهای مختلفی را با ان تعریف کرده اند. برخی از زنان کدبانوی ایرانی برای اینکه به طور طولانی مدت از بنه بهره مند باشند، از آن ترشی یا شور درست می کنند و در ایام سال ان را در سفره های خود جای می دهند.
قاتق بنه، پلو بنه، اشکنه بنه و.. از دیگر مصارف خوراکی این نوع بنه است.‌
نوبت دوم برداشت بنه، اوایل پاییز تا اواسط پاییز است. در این زمان بنه کاملا رسیده و رنگ‌سبزش هم تیره شده است. ویژگی مهم بنه در این حالت، پوست بسیار سختش می باشد به طوری که هیچ فرد آگاهی جرات نمی کند آن را به سمت دندانش ببرد.
پاییز سرآغاز اصلی شروع مراحل تولید مغز بنه بوده و تولیدکنندگان برداشت آن را شروع می کنند. ناگفته نماند که چون بنه به صورت پراکنده در مناطق کوهستانی کشورمان می روید، در جاهایی که به لحاظ دمایی گرم سیرتر هستند، بنه زودتر برداشت می شود و برداشت در آبان ماه اختصاص به مناطق سردسیر بنه خیز دارد. در هر حال طعم و عطر خاص و دلربای بنه همه‌ را در انتظار روییدنش نگه می دارد و بی گمان هر کسی زمان رسیدنش را شمارش می کند تا مبادا از آن بی بهره بماند.

پخش مغز بنه ایرانی

پخش مغز بنه ایرانی

تولید کننده بنه پس از برداشت، و فرآوری آن و بسته بندی مغزها، اکنون باید به فروش و پخش مغز بنه فکر کند و با توجه به خواصی که بنه دارد روز به روز بر طرفدارانش افزوده می شود.

از طرفی بنه نوعی پسته و جایگزین همتراز پسته می باشد و البته یک امتیاز ویژه دیگر هم دارد با عنوان قیمت بسیار مناسب. همه این عوامل دست به دست هم می دهد تا تولیدکننده بنه بتواند سریعا مشتریان و خریدارانش را شناسایی کند. ناگفته نماند که امروزه خریداران بنه زودتر از تولید کننده دست بکار می شوند و اقدام به خرید می کنند مخصوصا که شرایط فروش اینترنتی از سوی تولیدکننده فراهم‌شده و خریدار به راحتی و بدون هیچ مشقتی، می تواند میزان بنه مورد نیاز خود را درخواست دهد و یا پیش خرید نماید. بعد از تعیین میزان‌تقاضا و نام و نشانی خریدار، تولیدکننده به پخش مغز بنه های بسته بندی شده می پردازد و ان ها را به دست مشتریانش می رساند.

کوشادانه در این حوزه تجارب موفق بسیاری دارد چرا که علاوه بر پخش و ارسال مغز بنه، تا زمان رسیدن کالا به دست خریدار آن را پشتیبانی و رصد می نماید. ارسال مطمئن مغز بنه از امتیازات ویژه مجموعه کوشادانه است.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید