تولید مغز پسته قم
اشتراک گذاری این مقاله در:
مغز پستهپسته

تولید مغز پسته قم

نیازمندی محصول پسته به آب کم سبب شده در شهرهای کویری و نیمه کویری ، سبب شد تا کشت آن مورد توجه قرار بگیرد. قم یکی از شهرهایی ست که  پس از این سیاست گذاری جهاد کشاورزی، زمینهای کشاورزی خود را به کاشت پسته اختصاص داد و اکنون شاهد تولید پسته با ارقام متعدد در این استان هستیم. در حال حاضر مغز پسته قم یکی از مغزپسته هایی است که طرفداران مخصوص به خود را دارد.

ناگفته نماند که شهر قم به جهت تولید سوهان و دیگر سوغاتی هایش، نیازمند مقدار قابل توجهی از مغز پسته می باشد و از آنجا که این شهر دارای زائران و مسافران بسیار می باشد، این نیازمندی دوچندان شده و کیفیت مغز پسته هم اهمیت ویژه پیدا می کند. با این تفسیر، توجه باغداران و تولید کنندگان قمی به تولید مغز پسته جدی تر دنبال می شود. آن ها خوب می دانند که تولیدکنندگان سوهان و صنایع خوراکی شهر قم می توانند خریداران خوبی برای مغز پسته آن ها باشد.

تولید مغز پسته قم

 معرفی انواع مغز پسته قم

 معرفی انواع مغز پسته قم

در معرفی انواع مغز پسته در قم ، شایان ذکر است که در این شهر ۱۱ رقم پسته کاشت و برداشت می شود. البته رقم های اصلی، همان رقم های رایج یعنی، احمدآقایی، کله قوچی، اکبری و فندقی می باشد. توجه به تنوع ارقام سبب شد تا یک باغدار قمی از ترکیب سه نهال معروف، رقم جدیدی را بدست آورد که کیفیتی بسیار بالاتر از انواع دیگر را دارد. طبق گزارشات واصله، این باغدار تلاش کرده تا نام خود را بر این رقم پسته ثبت کند.. پسته حسینی نام این رقم جدید است که پیوندک آن‌ نیز به دیگر باغداران فروخته شده است.

تولید مغز پسته یکی از منابع درآمدزایی برای باغداران و کشاورزان قمی محسوب می شود. جدیت این تولید تا حدی پیش رفت که این شهر توانست در بین شهرهای پسته خیز، رکورد دار باشد. کارخانه داران سوهان و دیگر صنایع قمی از خریداران اصلی مغز پسته هستند و در میان تولیدکنندگان شهرهای پسته خیز، شناخته شده هستند. با کاشت پسته در قم و توسعه آن، امید می رود که مغز پسته قم  بتواند نیاز این کارخانه داران را تامین نماید.

اگر این امر محقق شود و شهر قم در تولید مغز پسته خودکفا شود، به جهت کاسته شدن از هزینه های حمل و نقل و تهیه مواد اولیه از شهرهای دیگر، قیمت سوغاتی های قم نیز کاهش پیدا می کند و سود آن عاید خریداران خواهد شد.

خرید مغز پسته قم

خرید مغز پسته قم

سابقه اندک‌ اما موفق تولید مغز پسته قم سبب شده تا خرید آن مورد توجه بازرگانان، تولیدکنندگان صنایع غذایی،  کارخانه داران سوهان ، شیرینی پزی ها و.. قرار بگیرد. از این رو مراکز بسیاری تلاش کرده اند تا تولیدات باغدار پسته را فراوری کرده و با بهترین‌ کیفیت ممکن به دست آن‌ها  برسانند.

مجموعه کوشادانه یکی از این مجموعه هاست که توانسته با در پیش گرفتن روش های متنوع خرید و فروش، مغز پسته قم را به دست مصرف کنندگان در سطح های متعدد برساند.‌ خرید از سایت کوشادانه، بسیار آسان بوده و هم فروش جزیی و هم عمده را شامل می شود. البته  کارشناسان فروش مجربی هم  در این سایت حضور دارند که می توانند شما را در انتخاب مغز پسته یاری نمایند.

قیمت مغز پسته قم در این سایت بسیار مناسب و ارزان است چرا که سیاست تامین محصول در این مجموعه بر این قرار است که واسطه ها و دلالان از چرخه خرید و فروش حذف شوند و پسته مستقیما از کشاورز خریداری گردد. از طرفی فراوری مغز پسته هم توسط  شرکت های زیر مجموعه کوشادانه صورت می پذیرد تا مجددا از هزینه های واسطه ای کاسته شده و در نهایت قیمت برای تولیدکننده و خریدار به صرفه باشد.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید را از کارشناسان ما سوال فرمایید

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید