تولید کننده ی مغز پسته فندقی کردستان
اشتراک گذاری این مقاله در:
مغز پستهپسته

تولید کننده ی مغز پسته فندقی کردستان

در سال‌های اخیر کردستان برای توسعه کاشت مغز پسته  تعداد پنج هزارو هشتصد و بیست و پنج اصله پسته  با استفاده از ارقام احمد آقایی و اکبری و …کاشت می شود. در کردستان در سقز درختان پسته به خوبی به بار نشسته و مغز پسته فندقی محصول درختان پسته کردستان است.

کاشت پسته بسیار از نظر اقتصادی با صرفه است زیرا معمولاً در ۷ سال گذشته آن به بار می‌نشیند و در ۲۰ سال به بیشترین حجم ممکن می‌رسد بنابراین در کردستان شروع به کاشت درخت پسته کرد و مغز پسته فندقی در آنجا کشت می‌شود. مغز پسته فندقی بیشترین حجم صادرات پسته کشور است و از این رو مصرف پسته فندقی دارای طرفداران زیادی اصلاح به فندق دارای سازگاری زیادی است.

تولید کننده ی مغز پسته فندقی کردستان

تقسیم پسته بر اساس مغز

تقسیم پسته بر اساس مغز

۱)کله قوچی :

یکی از ارقام معروف پسته در این است که دارای مغز درشت فندق ‌شکل و همچنین ثمردهی خوب است که همین باعث گسترش و محبوبیت آن شده است  زمان برداشت کله قوچی دهه دوم شهریورماه است که این نوع پسته درسایزهای(۲۲_۲۴)،(۲۶_۲۴)،(۲۲_۲۰) گفته می‌شود و‌سایز ۲۰_۱۸ نیز در کمیت های کوچک برای این پست موجود است.

۲) پسته اوحدی (فندقی):

یکی از مهمترین ارقام تجاری پسته، پسته اوحدی است.

این  پسته معروف با اکثر  مناطق پسته کاری سازگاری دارد؛ به طوری که حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد باغات پسته رفسنجان شامل می‌شود. میوه این نمونه گرد و شکل فندق است و در سایز های (۳۰_۲۸)،(۳۲_۳۰)،(۳۴_۳۲) و سایز ۲۸_۲۶ نیز به کمیت های کوچک این پست محسوب می شود.

۳) پسته احمد آقایی :

مغز این نوع پسته کشیده ودرسایزهای(۲۴_۲۲)،(۲۶_۲۴)،(۲۸_۲۶)،(۳۰_۲۸)  یافت می شود. همچنین(۲۲_۲۰) نیز در کمیت های کوچک برای این پست موجود است .  هند و یونان از جمله کشورهای خواهند پسته احمد آقایی هستند.

شاید برایتان جالب باشد که  علت نام گذاری این نوع پسته را بدانید باید بگویم که چون مغز پسته فندقی شکل و ظاهری شبیه به فندق دارد ان را پسته فندقی نام گذاری کردند

این نوع پسته با پسته کله قوچی هم‌خانواده است؛ وهمچنین به علت داشتن انس بالا از قیمت کمتر و ارزان‌تری نیز در بین گونه‌های پسته برخوردار است.

فروش ویژه مغز پسته فندقی کیلویی

فروش ویژه مغز پسته فندقی کیلویی

شاید شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید با دادن مبلغی مشخص تعداد بیشتری پسته بخرید و در واقع پسته فندقی به دلیل انس (معیاری برای  سنجش اندازه و وزن پسته)  بالایی دارد که برای خرید به صرفه تر بودند و به همین دلیل است که پسته فندقی در بازار پسته دارای  محبوبیت فراوانی است.

در واقع شما با خرید یک کیلوگرم پسته فندقی تعداد بیشتری پسته نسبت به یک کیلوگرم پسته کله قوچی دریافت می کنید و این تنها دلیل خرید و محبوبیت پسته فندقی در بازار جهانی نیست، در واقع پسته فندق محبوبیت فراوانی در ایران دارد و بخش اعظمی از صادرات ایران را تشکیل می دهد. همچنین پسته فندقی مصرف زیادی در صنعت شیرینی پزی دارد.

از ویژگی‌های پسته فندقی می‌توان به طعم  فوق العاده ، شکل زیبا، به مرقون به صرفه بودن آن اشاره کرد. می توانید برای خرید آن به مراکز مختلف پسته فروشی مراجعه کنید.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید