اشتراک گذاری این مقاله در:
پسته

صادرات انواع پسته کوهی خوزستان به کشورهای همسایه

پسته کوهی یکی از پرمنفعت‌ترین میوه ‌های موجود در ایران است که یکی از شهر های تولید کننده آن خوزستان است. مجموعه ما اقدام به صادرات انواع پسته کوهی خوزستان به کشور های همسایه کرده است که با توجه به کیفیت محصولات ما، متقاضیان زیادی جذب شده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره این نوع پسته و همچنین خرید آن، اطلاعات تکمیلی و مفید در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. 

صادرات انواع پسته کوهی خوزستان به کشورهای همسایه

نحوه کاشت و برداشت پسته کوهی خوزستان

نحوه کاشت و برداشت پسته کوهی خوزستان پسته کوهی که به آن درخت بنه، داره وَن و همچنین درخت سقز نیز گفته می‌شود، متعلق به مناطق کوهستانی است و می ‌تواند هم در مناطق گرم و خشک و هم در مناطق سرد و خشک کاشته شود. 

کاشت پسته کوهی به این شکل است که ابتدا بذر آن را پوست می‌کَنند و سپس درون آب ولرم خیس می‌کنند و بعد از یک روز آن درون گودالی به عمق هفت الی ده سانتی متر می‌کارند، اما کل گودال را با خاک نمی‌پوشانند، بلکه به اندازه یک الی دو سانتی متر را خالی می‌گذارند تا هنگام آبیاری، آب کافی به آن برسد. 

زمان کاشت آن عموما در فصل پاییز است و ممکن است از آبان ماه یا آذرماه کاشت آن آغاز شود. 

زمان میوه دهی و برداشت پسته کوهی یک سال است و البته تنها میوه آن برداشت نمی‌شود، بلکه از برگ ‌ها و همچنین صمغ یا شیره تنه درخت نیز استفاده‌های فراوان دارویی می‌شود. 

میوه این درخت دارای پوسته سبز رنگ است که البته در زمان نارس بودن نارنجی است و دارای گوشته‌ای به رنگ سبز پر رنگ است. 

خواص پسته کوهی بی‌شمار بوده و در طب سنتی همواره به مصرف آن توصیه شده است. 

یکی از خواص آن، این است که از آن جایی که طبع پسته کوهی گرم است، برای دفع خلط‌های سردی مانند خلط بلغم و سودا، مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود این خلط‌ ها در بدن می‌تواند منجر به افزایش چاقی خصوصا در نواحی شکمی شود. 

همچنین حاوی آنتی اکسیدان است و از آن به عنوان یک ضد سرطان یاد می‌شود و مصرف آن می‌تواند از بروز انواع سرطان نظیر سرطان سینه و سرطان پروستات، جلوگیری کند. 

فروشنده معتبر پسته کوهی خوزستان در تبریز

فروشنده معتبر پسته کوهی خوزستان در تبریز با توجه به مزایای فراوانی که پسته وحشی دارد، میزان مصرف آن بالا رفته و به این ترتیب با افزایش تقاضا ها، تولید و عرضه آن نیز بیشتر شده است. 

متقاضیان محترم جهت تهیه این نوع پسته از فروشنده معتبر در تبریز، به سایت اینترنتی و معتبر ما مراجعه کنند و پس از ارتباط با فروشندگان سایت ما و مقایسه قیمت ‌ها و کیفیت، در صورت تمایل اقدام به ثبت سفارش نمایند. 

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید