صادرات مغزپسته جنگلی به ترکیه
اشتراک گذاری این مقاله در:
پستهمغز پسته

صادرات مغزپسته جنگلی به ترکیه

درابتدا باید با مغزپسته جنگلی یا هراتی آشنا شد . عمدتا اشتباهی که صورت می گیرد ، این مساله است که مغزپسته جنگلی را با مغزپسته کوهی اشتباه می گیرند درحالیکه هیچ شباهتی بین این دو نیست .

مغزپسته جنگلی همانند سایر مغزپسته ها می باشد ، فقط ازجهت اندازه نسبت به آنها کوچکی قابل توجهی را دارد .اصطلاح جنگلی بدین سبب به این نوع مغزپسته گفته می شود که به صورت خودرو در جنگل ، مخصوصا درنقاطی از ازبکستان ، تاجیکستان ، افغانستان و جنگل های شمال شرقی ایران رشد می نماید .

ویژگی خاص این مغزپسته جنگلی ، رنگ سبز فوق العاده آن می باشد . عمده مصرف مغزپسته جنگلی که عموما برای صادرات درنظر گرفته می شود به صورت آسیاب و پودر شده است . البته پودر نشده ی آن هم درکنار صادرات پودر شده قرار می گیرد و مشتریان و متقاضیان خاص خود را دارد ، که مایلند موارد عمل آوری آن را خودشان به انجام برسانند .

کشور ترکیه از مشتریان و متقاضیان درجه اول این محصول است . با اینکه دولت ترکیه جهت حمایت از کشت و تولید پسته داخلی ، محدودیت ها و قوانین خاصی را وضع کرده است ، با این حال مغزپسته جنگلی مشتریان خود را ازدست نداده است .

استقبال ترکیه از مغزپسته جنگلی به دلیل نوع شیرینی جاتی است که  ازجهت طعم آنها مورد توجه است .

صادرات مغزپسته جنگلی به ترکیه

همه چیز درباره پسته جنگلی

همه چیز درباره پسته جنگلی

مغزپسته جنگلی به دلیل رشد آن ازطریق طبیعی و در جنگل ، به صورت خودرو و عدم استفاده از هرنوع کودها و سموم شیمیائی و به اصطلاح ارگانیک ، مورد استقبال اینگونه مصرف کنندگان قرارگرفته است ، و به عنوان یک پدیده درمیان مغزپسته موردنظر است .

لکن درحال حاضر نظارت مناسبی برروی عمل آوری و قیمت فروش آنها صورت نمی پذیرد و به همین دلیل نسبت به هزینه های جمع آوری ، عمل آوری و بسته بندی و سایر هزینه های دیگر ، بهاء فروش آن بسیار پایین است و سود چندانی برای دست اندرکاران صادرات و فروش این محصول ببار نمی آورد .

بسیاری از کشورهای اروپایی به جهت ارگانیک بودن مغزپسته جنگلی از آن استقبال کرده اند . درحال حاضر کشورهائی چون کانادا ، سوئیس ، آلمان و آمریکا جزو متقاضیان درجه اول می باشند .

منطقه سرخس باتوجه به دارا بودن جنگل های بکر و دست نخورده توانسته است بهترین نوع پسته و مغزپسته جنگلی را عرضه نماید .

مغزپسته جنگلی به دلیل عدم آلودگی به آفلاتوکسین و رطوبت کم موجود در محصول ، درصد زیاد روغن و همچنین عطر ، طعم و رنگ خاص خود موردی ویژه در انواع مغزپسته است . تخمین زده اند که عمر درختان پسته جنگلی بیش از ۷۰۰ سال می باشد که به دور از تمامی آلودگی ها در جنگل رشد می نمایند .

از فواید مغزپسته جنگلی موارد زیر را برشمارده اند :

درمان کم خونی ، اثرات ضد میکروبی ( آنتی بیوتیک ) ، کمردرد و قولنج ، دم کرده پوست و برگ آن برای رفع اسهال ، متعادل کردن طبع بدن و رفع سردمزاجی ، استفاده به صورت لوسیون برای زخم های سخت ، رفع ترک های لب و بسیاری از موارد دیگر .

شرکت پخش پسته جنگلی

شرکت پخش پسته جنگلی

شرکت های پخش پسته جنگلی در شهر های مختلف، جزو فعال ترین شرکت هائی هستند که علاوه بر فروش و صادرات پسته و مغزپسته ، بر روی صادرات پسته و مغزپسته جنگلی فعالیت نموده و مشتریان خاصی در خارج از کشور ، دراختیار دارد که از آن جمله میتوان به شرکت موفق کوشادانه اشاره نمود.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید