صادرات مغز پسته به آلمان
اشتراک گذاری این مقاله در:
مغز پستهپسته

صادرات مغز پسته به آلمان

صادرات مغز پسته ، به کشورهای اروپایی زیادی  انجام میگیرد، یکی از محبوب ترین و با کیفیت ترین انواع پسته در ایران پسته صادراتی می باشد، با توجه به خرید بالای انواع پسته و پسته صادراتی، و صادرات  آن به  کشورهای اروپایی می توان گفت؛ کشور آلمان یکی از بزرگترین بازار صادراتی ایرانی به اروپا میباشد.

در اروپا صادرات گسترده انجام می گیرد اما در بین کشورهای اروپایی کشور آلمان بیشترین خرید پسته را از ایران دارد و به عنوان بزرگترین خریدار پسته در اروپا می باشد، آلمان یکی از بزرگترین خریداران مغز پسته صادراتی و انواع پسته ایرانی و به خصوص گرانترین مغز پسته صادراتی ایرانی میباشد.

کشور آلمان در بین مغز پسته صادراتی و انواع پسته معمولاً با کیفیت ترین و مرغوب ترین و گرانقیمت ترین پسته  را به عنوان محصول غیر نفتی از ایران خریداری می کند.صادرات مغز پسته به این کشور یکی از انواع صادراتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در بازار اروپایی پست ایران در چند سال اخیر به دلیل ورود آمریکا به بازار صادرات مغز پسته و  تولید پسته و روابط بهتر آنها با اروپا باعث شده تا میزان صادرات مغز پسته، کمتر شود و یکی از دلایل مهم کاهش صادرات مغز پسته ایران و اروپا قوانین سختگیرانه آنها برای ورود مواد غذایی به لحاظ استانداردهای بهداشتی می باشد که در مورد محصول پسته سم آفلاتوکسین میباشد، و وجود سم بیش از حد مجاز است اما باز هم هیچ کدام از اینها دلیل نمی‌شود که کشور آلمان از انواع پسته و همچنین صادراتی ایران استقبال نکرده باشد.

بلکه هر ساله بهترین و گران قیمت ترین پسته ها را از ایران خریداری می کند. کشور آلمان جزو کشورهای کیفیت .محور و خریدار پسته ایران می باشد و به دنبال پسته درجه یک ایرانی از جمله پسته اکبری و کله قو چی میباشد.

صادرات مغز پسته به آلمان

 انواع، مغز پسته صادراتی، در ایران

 انواع، مغز پسته صادراتی، در ایران

یکی از محبوب‌ترین انواع پسته صادراتی می‌توان به پسته رفسنجان اشاره نمود . به صورت کلی مغز پسته  دارای دو مدل می‌باشد؛

مغز پسته  رسیده و مغز پسته کال

همچنین می‌توان به زیرمجموعه مغز پسته کال که شامل حال؛

مغز پسته خرد شده

و یا مغز پسته دندانه

مغز پسته سبز کال

و همچنین مغز پسته کال معمولی اشاره نمود.

و مغز رسیده که خود دارای چندین نوع میباشد که شامل حال؛ پسته رفسنجان به پسته احمدآقایی و پسته درجه یک رفسنجان می باشد .

با توجه به اینکه به چه کشوری قرار است  صادر کنید می توانید نوع  پسته را هم مشخص کنید .مثلاً کشورهای اروپایی بیشتر به دنبال پسته های رفسنجان و پست‌های اعلا و تازه سبز می باشد. اما کشورهای عربی و کشور ترکیه بیشتر به دنبال مغز پسته سبز کال و یا مغز پسته خرد شده و مغز پسته گندمی می باشند .

معمولا صادرات مغز پسته بر اساس کاربرد پسته در کشور مد نظر انجام میگیرد ،مثلا کشورهای عربی و آسیایی بیشتر پسته را جهت طعم دهنده غذا و تزیین غذا مورد استفاده قرار میدهند و یا برای انواع شیرینی‌ها و بستنی ها و تزیین غذا از آن استفاده می نمایند.

نحوه صادرات انواع مغز پسته

نحوه صادرات انواع مغز پسته

برای فرایند صادرات مغز پسته باید چند نکته را مدنظر قرار داد .ابتدا باید نیاز مشتریان را در نظر بگیرید و بر اساس آن کشور مقصد و نوع کیفیت پسته متفاوت می باشد، مثلا اگر بخواهید صادرات به اروپا را داشته باشید باید از لحاظ کیفیت و مرغوبیت بهترین و و مرغوبترین نوع پسته را انتخاب نمایید زیرا کشورهای اروپایی در صادرات بسیار سختگیرانه عمل می کند به خصوص اگر بخواهد، صحبت از صادرات پسته در میان باشد.

پسته ایرانی در صادرات بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد اما کشورهای اروپایی ترجیح می‌دهد گران‌قیمت‌ترین و مرغوبترین و با کیفیت ترین انواع پسته صادراتی را به کشورشان وارد نمایند اما کشورهای توسعه یافته و آسیایی مانند کشورهای اروپایی خیلی سختگیرانه عمل ننموده و می توان انواع پسته صادراتی را با کیفیت  کمتر از صادرات به اروپا به آنها صادر نمود کشورهای آسیایی بیشتر به دنبال پسته های با مغز پسته خرد شده و مغز پسته کال می‌باشد ولی کشورهای اروپایی به عنوان آجیل مورد مصرف قرار داده و کیفیت و مرغوب بودن پسته، برای آنها بسیار مهم است البته باید در نظر گرفت که این امر باعث سودآوری زیادی به کشور ما می باشد.

برای خرید می توانید با کوشادانه در تماس باشید.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید