صادرات مغز پسته مرغوب
اشتراک گذاری این مقاله در:
مغز پستهپسته

صادرات مغز پسته مرغوب

صادرات مغز پسته مرغوب یکی از راه های کسب درآمد ارزی برای کشور عزیزمان ایران‌ است. تولید کننده پسته به خوبی می داند که پسته به دلیل لوکس بودن و قیمت بالایی که ناشی از هزینه های تولید است، نمی تواند در بازار داخلی به طور کامل به فروش برسد و یا اینکه خریداران ایرانی توان کافی برای خرید آن ندارند، لذا توجه به فروش خارجی یکی از کانال های کسب درامد برای تولید کننده خواهد بود تا متضرر نشود.

بخش اعظمی از پسته ایران به صادرات اختصاص می یابد و این کار علاوه بر سوداوری برای تولیدکننده، سبب رونق بخشی به صادرات غیر نفتی و کاهش وابستگی به درآمد نفت می شود و استقلال اقتصادی کشور را هم‌ تامین می نماید.

ایجاد اشتغال و فرصت های جذاب فعالیت برای جوانان، شناخته شدن در بازارهای جهانی، تشویق صنایع داخلی برای ارتقا کیفیت دستگاه های مرتبط با فراوری پسته و..‌ از دیگر مزایای افزایش صادرات مغز پسته می باشد.

صادرات مغز پسته مرغوب

 مراحل صادرات مغز پسته

 مراحل صادرات مغز پسته

صادرات مغز پسته یک فرایند تجاری ست که خریدار و فروشنده بین المللی یا همان تاجر و بازرگان، باید اصول و قواعد آن‌ را بشناسند.

تبعیت از قوانین بین المللی و همچنین هنجارهای هر دو کشور فروشنده و خریدار، برای تاجران و بازرگانان مغز پسته الزامی ست. در ادامه به صورت مختصر به بیان مراحل صادرات مغز پسته می پردازیم. این مراحل در ۸ بند خلاصه می شود.

۱. کسب اطلاعات برای تامین‌ محصول، در این مرحله تاجر اطلاعاتی را در مورد کشور مقصد تهیه می کند و بر اساس ان به تهیه محصول پسته می پردازد. این‌اطلاعات می تواند شامل سلیقه مصرفی، استانداردها، وضعیت و قوانین‌گمرکی و… باشد.

۲. معرفی و توضیح محصول. در این مرحله تاجر، پسته مورد نظر خود را بر اسای استانداردهای کشور خریدار بسته بندی کرده و با برچسب هایی که بر روی بسته بندی ست، به بیان نوع پسته، درجه آن، زمان تولید و انقضا، ارم استاندارد و گواهینامه ها، نام برند و… می پردازد. این کار نوعی شناسنامه سازی برای محصول است.

۳. گرفتن‌ مدارک دال بر تایید استاندارد. در این بخش هم‌ ملاک های استاندارد ایران و هم‌ کشور مقصد بررسی می شود که گاهی بسیار زمان بر می شود و قبل از تایید گمرگی باید انجام شود.

۴. ارائه مغز پسته صادراتی به گمرک. در این مرحله محصول به اداره گمرک تحویل می شود و اطلاعات لازم و نهایی تکمیل می گردد.

۵. تایید گواهی سلامت مغز پسته صادراتی در گمرک. در این مرحله محصولاتی که فاقد استاندارهای تاکید شده سابق باشند و یا برند معتبر ثبت شده نداشته باشند، مورد بررسی دقیق قرار می گیرند و پس از تایید سلامت گواهی ترخیص دریافت می کنند.

۶.  تحویل دادن مغز پسته به شرکت های حمل و نقل. در این مرحله کارها بر طبق قرارداد تنظیم شده بین صادر کننده و شرکت حمل و نقل، اجرا می شود.

۷. دریافت بارنامه و تسویه. حدود بیست درصد از مبلغ بار در مرحله پیش نویس و مابقی در زمان ارائه بارنامه  به فروشنده پرداخت می شود.

۸. دریافت مدارک‌ گمرکی و گواهی مبدا صادرات توسط شرکت حمل و نقل. پس از تکمیل این‌ مدارک، بار مغز پسته برای ارسال به کشور مقصد اماده می شود‌.

فروشنده مغز پسته صادراتی

فروشنده مغز پسته صادراتی

فروشنده مغز پسته صادراتی حتما می بایست کشور مقصدرا به خوبی بشناسد و علاوه بر اطلاع از قوانین تجاری آن کشور باید با فرهنگ‌ و سلایق مردمان ان آشنا باشد. مغز پسته ایرانی به کشورهای اروپایی، امریکایی، اسیایی صادر می شود. از جمله این کشورها می توان به المان، کانادا، قطر، امارات، هند، گرجستان، چین، عراق، ترکیه و..‌ اشاره کرد. در کشورهای اروپایی، با توجه به اهمیت سلامت تغذیه،  ارگانیک بودن مواد خوراکی بیش از حد مورد بررسی قرار می گیرد و درصد پایین افلاتوکسین یکی از مواردی ست که باید برای اخذ مجوز واردات به آن کشور دریافت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم قبل از تجارت و ورود در این عرصه، از تاجرانی که در این عرصه فعال هستند، مسورت بگیرید.

کارشناسان مجموعه کوشادانه به لحاظ تجربه ای که در صادرات  انواع مغز پسته ایرانی دارند، می توانند پاسخگوی سوالات شما باشند. شماره تماس های درج شده در پایین این مقاله، امکان دسترسی شما را با این کارشناسان فراهم می سازد.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید را از کارشناسان ما سوال فرمایید

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید