اشتراک گذاری این مقاله در:
پسته

صادرات پسته کوهی سرخس در ایران

ایران از کشور هایی است که توانسته است در تولید پسته موفق باشد که بسیار ارزشمند و پر سود است و این برای کشور ما بسیار پر منفعت است از این میان پسته کوهی سرخس که در جنگل های سرخس به بار نشسته اند دارای بهترین کیفیت هستند به طوری که صادرات پسته کوهی سرخس در ایران به دیگر کشور ها پر رونق است و در اقتصاد کشور و ارز آوری اهمیت بالایی دارد.

صادرات پسته کوهی سرخس در ایران

مراحل تولید پسته کوهی سرخس

مراحل تولید پسته کوهی سرخس برای اینکه کسی بتواند کاشت این محصول را با موفقیت پشت سر بگذارد باید با مراحل تولید پسته کوهی سرخس آشنایی کامل را داشته باشد این محصول عمدتا در جنگل ها رشد می کند که نیاز به مراقبت دارد و کسانی که به این کار مشغول هستند هزینه و وقت زیادی را بابت این موضوع گذاشته اند  اما باز دهی این محصول به قدری است که تمام این هزینه و وقت را سر پوش بگذارد و سودی عظیم نصیب پسته دار بشود.

این محصول در این کوه ها به صورت خودرو سبز شده اند اما می توان آنها را توسعه داد و کشاورزان با اطلاع از این موضوع توانسته اند این پسته را توسعه دهند طریقه کاشت این محصول اینگونه است که پسته خشک را در گلدان های جداگانه کاشته می شود و بعد از سبز شدن آن را برای کاشت به زمین زراعی منتقل می کنند یا اینکه نهال این محصول را از گلخانه خریداری می کنند و در زمین می کارند.

بعد از کاشت محصول طی چندین سال رسیدگی به این درختان از انواع سموم و کود ها استفاده می کنند که متناسب با محیط زیست و جنگل می باشد و اثر مطلوبی بر درخت داشته باشد معمولا بعد از هفت سال این درخت به میوه دهی می رسد که سال اول آن را نوبرانه می نامند که در مرحله پیوند زنی این درخت نیز قبل از سال آخر رشد صورت می گیرد.

فروشنده پسته کوهی با بهترین کیفیت

فروشنده پسته کوهی با بهترین کیفیت فروشنده پسته کوهی با بهترین کیفیت در بیشتر نقاط کشور وجود دارد اگر چه قیمت این محصول به خاطر زحمات و هزینه زیادی که دارد کمی زیاد است اما این محصول دارای مزایای زیادی است که قیمت آن در این بین مسئله مهمی نیست.

این فروشندگان بهترین پسته را برای فروش آماده کرده اند که از لحاظ کیفی رقابت تنگاتنگی با دیگر محصولات دارد به طوری که این پسته در بازار های جهانی نیز مشتری های خاص خود را دارد که این خود برای اقتصاد کشور بسیار ارزشمند است.

این پسته ها به این دلیل کیفیت بالایی دارند چون پسته ای درشت و خندان است و سرشار از مواد مغذی است .

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید