اشتراک گذاری این مقاله در:
پسته

صادرات پسته کوهی سرخس وحشی

پسته دارای انواع مختلفی می‌باشد. پسته کوهی سرخس وحشی یکی از انواع پسته است که تقریبا می‌توان ادعا کرد که در هیچ جای دنیا جز در کشورمان ایران نمی‌توان آن را پیدا کرد. کیفیت بالای این محصول و طعم و مزه‌ی فوق العاده خوبش سبب شده است که صادرات این محصولات به کشور‌های مختلف دنیا از رونق بالایی برخوردار باشد. پسته کوهی صادراتی ایران را می‌توانید در بازارهای کشورهای ترکیه، قطر، امارت متحده عربی، روسیه، ایتالیا، فرانسه و … مشاهده کنید.

صادرات پسته کوهی سرخس وحشی

منظور از پسته کوهی سرخس وحشی چیست؟

منظور از پسته کوهی سرخس وحشی چیست؟ این سوال در مورد پسته کوهی سرخس بسیار پرسیده می‌شود که منظور از پسته کوهی سرخس چیست؟ و این پسته چه تفاوتی با دیگر انواع پسته دارد؟

در پاسخ باید گفت که ایران مهد تولید پسته در دنیا است. به صورت کلی پسته یا به صورت خودرو به دست می‌آید و یا توسط کشاورزان کشته می‌شود.

پسته کوهی در ایران، اصولاً به دسته تقسیم بندی می‌شود:

  • پسته بنه کوهی
  • پسته سرخس وحشی ایران

پسته وحشی سرخس دارای یک نوع پسته کوهی است که میوه آن از نظر ظاهری دارای شکلی سخت‌تر از پسته بنه است.

درخت این نوع از پسته‌ها در نقاط مختلفی از کشور یافت می‌شود اما بالاتری میزان تولید این محصولات در شرق، جنوب و غرب کشور است.‌ هرچند این محصولات کیفیت بالایی دارد اما یک نکته‌ی جالب در مورد این محصول این است که در بعضی از نقاط کشور این محصول هنوز آنقدر که باید شناخته شده نیست و حتی گاها از آن به عنوان خوراکی برای گاو و گوسفند استفاده می‌شود!

پهناور بودن کشور ما باعث شده است که ایران خانه گیاهان طبیعی بسیار زیادی باشد. بزرگترین قطب تولید پسته وحشی سرخس، جنگل‌های پهناوری است که در شمال شرقی کشور و در خراسانات و گرگان و ترکمن صحرا وجود دارد و پر از درخت پسته وحشی سرخس است.

خرید پسته کوهی سرخس با کیفیت صادراتی

خرید پسته کوهی سرخس با کیفیت صادراتی خرید پسته کوهی سرخس با کیفیت بالا را در سراسر کشور می‌توانید از طریق روش‌های مختلفی انجام دهید. اما در هنگام خرید این محصولات یکسری نکات مهم حتما باید رعایت شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پسته کوهی صادراتی ایرانی به دو صورت در بازار ارائه می‌شود. پسته کوهی مغز شده و پسته کوهی با پوست. در خرید هر دو نوع باید یک موضوع را در نظر بگیرید و آن این است که برترین برندهای عرضه کننده این محصولات؛ پسته را سورت می‌کنند یا به عبارتی پسته ریز و درشت را از هم جدا می‌کنند؛ پسته‌های درشت برای خوردن به بازار فرستاده می‌شود و پسته ریز عموما در صنایع تولید مواد غذایی استفاده می‌شود. لذا قیمتی که برای این محصولات تعیین شده است عموما قیمت پسته درشت و سورت شده است. لذا اگر این محصولات را با دانه‌های ریزتری خریداری نمودید مطمئن باشید که قیمت آن حتما کمتر است.
  • پسته کوهی سرخس عموما به صورت بسته بندی عرضه می‌شود. در هنگام خرید به مهر استاندارد بر روی این محصولات توجه کنید که نشانه کیفیت آن‌ها است.
  • تازگی پسته یکی از نکات مهم برای خریداران است. نشانه‌های پسته وحشی سرخس تازه مزه‌‌ی ترد و خوشمزه آن و همچنین روغن زیاد آن می‌باشد.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید