عرضه کننده مغز پسته تهران
اشتراک گذاری این مقاله در:
مغز پستهپسته

عرضه کننده مغز پسته تهران

در این قسمت تصمیم داریم در مورد مغز پسته تهران صحبت کنیم.مغز پسته اصطلاحا به لایه درونی گیاه پسته گفته می شود که توسط سه لایه پوست بیرونی محافظت می گردد. انواع مغز پسته باتوجه به نوع ، شکل و محل تولید آن و نیز نوع مصرفی که دارد ، نام های گوناگونی به خود اختصاص داده است.

شهر تهران به عنوان بزرگترین عرضه کننده مغز پسته در ایران توجه انواع تولید کننده پسته را به خود جلب نموده است. مغزپسته بطورکلی به شکسته ، کال ، گندمی ، سالم و درسته تقسیم می شود . مقصود از پسته شکسته آن است که ۹۰% آن روی الک با قطر چشمه های ۶ میلیمتر باقی بماند.

پسته کال ، پسته ای است که هنوز کاملا نرسیده و هنوز روی درخت است ، که اکثرا برای خلال پسته از آن استفاده می شود. مغزپسته گندمی ، پسته های دهان بسته می باشند که در بستنی فروشی ها و تهیه معجون کاربرد بیشتری دارند. مغزپسته سالم و درسته ، پسته ای است که حداکثر یک هشتم آن شکسته و خرد شده نباشد.

مغزپسته کاربردهای گوناگونی دارد که عبارتند از:

مغزپسته گرد که به صورت خرده فروشی در آجیل فروشی ها عرضه می گردند ، مانند مغزپسته کله قوچی ، فندقی و غیره. مغزپسته کشیده که بیشترین کاربرد آن برای تولید خلال پسته است و انواع آن به احمدآقائی ، بادامی ، خنجری ، اکبری و غیره تقسیم می شوند.

مغزپسته گندمی ، از پسته های دهان بسته یا روآبی بدست می آید و برای تولید پودر پسته می باشد. همانطور که گفته شد انواع مغزپسته مصارف مخصوص به خود را دارا می باشند و هر تولیدکننده پسته باتوجه به منطقه تولید ، نوع خاک و نوع درخت رشد یافته در منطقه نوع خاصی را عرضه می نماید.

شهر تهران به عنوان پایتخت ایران ، تمامی تولیدکنندگان و تجار پسته و مغز پسته را به خود اختصاص داده است و از کلیه کشورهای متقاضی انواع مغزپسته به این شهر توجه خاصی دارند که مغز پسته تهران یکی از این مغز پسته ها است.

عرضه کننده مغز پسته تهران

بزرگترین تولیدکننده پسته کدام کشور است

بزرگترین تولیدکننده پسته کدام کشور است

پسته که مبدا آن خاورمیانه و آسیای مرکزی است در کشورهائی مانند ایران ، سوریه ، ترکمنستان و غرب افغانستان رشد می نماید . پسته واژه ای فارسی است که ازطریق زبان لاتین وارد زبان اروپائی شده است. در سال ۲۰۱۷ بزرگترین تولیدکننده پسته در جهان کشور ایران با معادل ۹۸۷/۵۷۴ تن بوده است و بعداز آن آمریکا با تولید ۲۹۱/۲۷۲ در جایگاه دوم و چین با تولید ۲۹۴/۹۵ تن در جایگاه سوم قرارداشته اند.

در ایران تولید پسته بیشتر در ضهرستان رفسنجان ، سیرجان ، دامغان ، نی ریز ، مروست ، انار ، شهربابک ، راور ، زرندکرمان و نائین صورت می گیرد. پس از سال ۲۰۱۷ باتوجه به گزارش های سازمان فائو ، کشور آمریکا با تولید ۴۰۶ هزار تن مقام اول را کسب کرده است و بعداز آمریکا ایران با ۳۱۵ هزار تن مقام دوم و بعداز ایران کشور ترکیه با ۱۷۰ هزار تن نزدیک ترین رقیب برای ایران است.

از سوئی کشور چین باتوجه به سیاست های کشاورزی خود ، تولید پسته را به چهار برابر تولید سال های قبل افزایش داده است و پیش بینی می گردد که بزودی رقیب جدی برای ایران و آمریکا گردد.

فروشگاه های معتبر انواع مغز پسته

فروشگاه های معتبر انواع مغز پسته

همانطور که مغز پسته انواع گوناگونی دارد ، فروشگاه ها و عرضه کنندگان مغزپسته هم به صورت تخصصی تقسیم شده اند. در سالیان اخیر فروش مغز پسته تهران ازطریق فروشگاه های اینترنتی رشد چشمگیری داشته اند که از آن ها می توان به کوشادانه اشاره کرد ، لکن به این دلیل که خریداران مغز پسته ترجیح می دهند کیفیت محصول موردنظر خود را مشاهده نمایند ، هنوز فروشگاه های ارائه کننده پسته و مغزپسته اهمیت خود را ازدست نداده اند.

با اینکه تولیدکنندگان پسته و مغز پسته در شهرها و شهرستان های گوناگون پراکنده می باشند ، ولی بزرگترین و معتبرترین آنها در شهر تهران متمرکز شده اند و به شکل تعاونی ها فعالیت می نمایند. بزرگترین تعاونی ، تعاونی پسته رفسنجان است که بهترین نوع پسته را عرضه می نماید. شرکت کوشادانه نیز فعال در عرصه پخش انواع پسته باکیفیت و مرغوب توانسته موفقیت های بسیاری در این زمینه کسب نماید.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید مغز پسته تهران را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید