فروشندگان مغز کال پسته
اشتراک گذاری این مقاله در:
پستهمغز پسته

 فروشندگان مغز کال پسته

مغز کال پسته یکی از خاص ترین و ناب ترین مغز پسته های موجود در ایران است که هم مشتری داخلی پر و پا قرص دارد هم مشتری خارجی . فروشندگان مغز پسته کال خوب می دانند که دلیل این پرطرفدار بودن ، رنگ سبز خاص این نوع مغز است، لذا برایشان بسیار مهم است که در زمان خرید فاکتور رنگ را با دقت بیشتری مورد توجه قرار دهند. چرا که هر چه رنگ مغزها به سمت زردی برود از کیفیت و قیمت آن کاسته  می شود.

فروشندگان، بیشترین خریداران این مغزها را کارخانه داران و تولید کنندگان صنایع غذایی شهرهای قم، تهران  و آذربایحان می دانند. در میان خریداران خارجی این مغز کال پسته هم کشورهای چین، هند، امارات، آلمان و دیگر کشورهای ثروتمند اروپایی را می توان نام برد. فروشندگان این خشکبار با توجه به بازار پر رونق این مغز، در صدد هستند که در بهترین زمان ممکن و در ابتدای فصل برداشت این نوع محصول را خریداری کنند تا بتواند کالای مرغوب به مشتریان خود ارائه داده و مشتریانش را حفظ نمایند.

 فروشندگان مغز کال پسته

 زمان برداشت مغز کال پسته

 زمان برداشت مغز کال پسته

یکی از فاکتورهایی که فروشندگان مغز پسته کال در زمان خرید آن از باغدار، مورد بررسی قرار می دهند، زمان برداشت آن است . بهترین زمان برای برداشت برای این محصول، ابتدای مرداد ماه است یعنی زمانی که هنوز پسته ها خندان نشده اند و یا درصد بسیار اندکی از آنها به این درجه رسیده است . هر چه زمان برداشت پسته کال به سمت شهریور یعنی زمان رسیدن کامل پسته و برداشت عمومی اش نزدیک باشد، دیگر کیفیت اولیه مغز را شاهد نخواهیم بود و از رنگ سبز منحصر به فردش خبری نیست.

در واقع باید گفت که علت محبوبیت مغز پسته همان رنگ سبزش است که در نتیجه برداشت کال و زودتر از موعد آن به دست می آید. هر چه کال تر مرغوب تر و سبزتر . البته زمان برداشت این نوع پسته در شهرهای گرمسیرتر زودتر از شهرهای سردسیر است و با توجه به اینکه بازه زمانی کمی برای برداشت این پسته وجود دارد لذا در شهرهای گرمسیر باید با سرعت بیشتری به برداشت مشغول بود . با وجود توجه و دقت اولیه در مرحله برداشت، مجددا  پس از مغزگیری مجددا مغزها توسط سورت رنگی از هم تفکیک می شوند و درجه بندی ها اعمال می گردد.

 قیمت مغز کال پسته

 قیمت مغز کال پسته

همانطور که در قسمت های قبلی هم اشاره شد، قیمت مغز کال پسته بالاتر از دیگر انواع مغز پسته است . این نوع مغز بیشتر کالای صادراتی محسوب می شود و حتی خریداران خارجی آن هم کشورهای ثروتمند هستند تا کشورهایی با سطح اقتصاد پایین . علت گران بودن مغز کال پسته ، متعدد است اما عمده ترین آنها عبارتند از رنگ خاص آن و اینکه باغدار برای بدست آوردن این درجه از کیفیت مغز، می بایست محصول خود را بسیار زودهنگام برداشت کند . این برداشت زود یعنی سبک بودن مغزها و متضرر شدن باغدار. لذا با افزایش قیمت این ضرر تا حدی جبران می شود.

علت بعدی، عملیات فرآوری بر روی این پسته هاست. همانطور که اشاره شد این نوع پسته، در زمان برداشت دهان بسته هستند و حتی پوست نرم روی پسته نیز کاملا قرمز نشده و قابلیت جدایی آسان را ندارد . برای همین منظور باغدار یا کارخانه دار مجبور است از ماشین آلات پیشرفته تری برای مغز کردن آن استفاده نماید. عامل دیگر گرانی قیمت آن، سورت رنگی مغز کال است که به صورت لیزری انجام می شود. رنگ سبز مغز  پسته کال عامل اصلی برتری این مغز بوده و نمی توان به راحتی تفاوت رنگ مغزها را نادیده گرفت.

نوع بسته بندی ، زیبایی، جذابیت و نو بودن طرح آن هم فاکتور بعدی برای قیمت گذاری است مخصوصا اگر کالای شما با هدف صادرات بسته بندی شود . اندازه و نوع و رقم پسته هم در این قیمت گذاری بی تاثیر نیست و هر چه اندازه پسته درشت تر باشد، بر قیمت ش افزوده خواهد شد.

کوشادانه یکی از مراکزی است که به فروش مغز کال پسته می پردازد و تلاش می کند با کیفیت ترین نوع آن را به خریداران داخلی و خارجی عرضه نماید.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید