اشتراک گذاری این مقاله در:
پسته

فروشگاه مرکزی پسته کوهی لرستان در سال ۹۸

پسته کوهی لرستان، از جمله پسته هایی محسوب می شود که دارای خاصیت های زیادی بوده و برای بدن بسیار مفید و مقوی است.

این محصول در دامنه های کوهستانی استان لرستان به صورت خود رو در فصل سرد زمستان روئیده می شود که دارای خاصیت گرم کنندگی بالایی می باشد و نیز از شهرت بالایی برخوردار می باشد.

فروشگاه مرکزی پسته کوهی لرستان در سال 98

نکاتی در مورد پسته کوهی لرستان

نکاتی در مورد پسته کوهی لرستانطریقه مصرف پسته کوهی، ابتدا برای تهیه این نوع از غذای سنتی بنه ها را آسیاب کرده بعد داخل ظرفی همراه با مقدار کمی نمک با استفاده از چند لیوان آب ولرم آن ها را ماساژ داده تا مواد اولیه که مغز آن می باشد بدست آید بعد از این مرحله مواد بدست آمده را با استفاده از یک صافی رد کرده و آب بدست آمده را به همراه یک عدد پیاز سرخ کرده آن را روی شعله با حرارت کم قرار می دهیم و آن را مورد استفاده قرار می دهیم  که این ماده غذایی سرشار از چربی بوده و برای بدن بسیار مفید و مقوی می باشد. در ضمن این نوع غذا به صورت آبکی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع پسته کوهی در ایران وجود دارند که بسته به نوع خود دارای خاصیت های زیادی بوده و این محصول به عنوان بنه،  مغز پسته، و به صورت پودر شده در بازارهای داخلی و خارجی وجود دارند.

خاصیت پسته کوهی، پسته کوهی یا بنه، به عنوان یک ماده غذایی سرشار از انواع ویتامین ها، پروتئین ها و املاح معدنی زیادی می باشد که از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشد.

از این نوع محصولات عمده در صنعت غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی استفاده های زیادی می شود که برای بدن بسیار مفید و ضروری است.

همچنین این محصول عمده کوهی دارای خاصیت های زیادی می باشد که در درمان بیماری های زیادی از قبیل: درمان پوستی، قلبی عروقی، گوارشی، عفونت ها، کم خونی، فشار بالا و دیگر بیماری ها تاثیر به سزایی را دارا می باشد.

این ماده غذایی از جمله غذاهای سنتی ایران می باشد که در اکثر شهرهای ایران مانند: تهران، مشهد، بیرجند، لرستان، کرمانشاه، کرمان، سمنان، ساری و دیگر شهرها وجود دارند که دارای طرفداران زیادی می باشد.

پسته کوهی وحشی، رنگ سبز تیره ای دارد و به صورت شکل گرد، بیضی می باشد که مغز آن شبیه مغز پسته و دانه های ریز تری می باشد. این نوع پسته با انواع دیگر آن تفاوت های زیادی دارد که بسته به نوع آن ها دارای کاربرد و خاصیت های جداگانه ای می باشند.

مرکز خرید انواع پسته کوهی در لرستان

مرکز خرید انواع پسته کوهی در لرستاننمایندگی ها و مراکز عمده فروشی زیادی در سراسر کشور وجود دارند که توانسته اند این نوع از محصولات با کیفیت عالی و مرغوب را  از طریق سایت اینترنتی مخصوص به خود محصول به صورت حضوری و مستقیم مراجعه و آن را با قیمت مناسب خریداری نمایند.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید