فروش ویژه مغز پسته اعلا
اشتراک گذاری این مقاله در:
مغز پستهپسته

فروش ویژه مغز پسته اعلا

مغز پسته اعلا ، یکی از با ارزش ترن و خوش طعم ترین محصولاتی می باشد که در کشور عزیزمان پرورش داده می شود و خوشبختانه مقدار آن به قدری زیاد است که علاوه بر بازار داخلی می تواند نیاز بازار های خارجی، را نیز تأمین کند.

جالب است بدانید که فروش پسته اعلا، علاوه بر این که به صورت مغز پسته اعلا امکان پذیر است، به صورت خلال مغز پسته اعلا و پودر مغز پسته اعلا نیز ممکن می باشد و می توان این دو محصول را، نیز به صورت بسته بندی یا فله ای به بازار پسته عرضه کرد که در این حوزه نیر کشور ما یکی از قطب های پیشتاز محسوب می گردد و درصد قابل توجهی از پسته ی اعلایی که در ایران تولید می شود.

بعد از انجام پروسه هایی خاصی بر روی آن، به خلال پسته و مغز پسته اعلا تبدیل می شود و مشتری ها عرضه می شود و مقداری از آن نیز به کشور هایی صادر می شود که ثروتمند هستند و توان خرید این محصول با کیفیت و گران قیمت را دارند.

فروش ویژه مغز پسته اعلا

زمان برداشت پسته در هر منطقه

در کشور ما، پسته در مناطق متعددی پرورش داده می شود و ویژگی محصولات این مناطق نیز با هم متفاوت است و به عبارت بهتر باید بگوییم که کشور ما به دلیل اقلیم خاصی که دارد این امکان را برای باغداران پسته، فراهم کرده که انواع مختلف پسته را پرورش دهند و بر این اساس ممکن است که در هر منطقه ای، باغداران زمان خاصی، برای برداشت محصولات خود اقدام کنند.

اما در کل، موعد مناسب برای برداشت اکثر انواع پسته نیمه ی شهریور ماه است. البته  ناگفته نماند که انواع دیررس و زودرس پسته نیز وجود داردکه به طبع، در زمان زودتر یا دیرتر موعد مرسوم، برای برداشت آن اقدام می شود.

البته همان طور که مطلع هستید برخی از باغداران پسته که تمایل به فروش پسته کال دارند نیز باید زودتر دست به کار شوند و قبل از رسیدن کامل پسته آن را برداشت کنند و به دلیل این کار پسته ی کال در قیاس با دیگر انواع پسته سبک تر می باشد و این موضوع منجر می شود که پسته ی کال با قیمت بسیار بالایی به بازار عرضه گردد.

نحوه قیمت گذاری مغز پسته اعلا

نحوه قیمت گذاری مغز پسته اعلا

قیمت گذاری پسته، بر اساس مؤلفه های مشخصی انجام می گیرد و بر اساس نوسانات بازار می تواند، متغیر باشد. جالب است، بدانید که پسته نیز مانند طلا، دارای اونس خاص خود است و این اونس در واقع معیاری عددی می باشد که میزان درشتی یا ریز بودن پسته را، بیان می­کند و به همین دلیل نیز یکی از روش های تعیین قیمت پسته، تعیین انس پسته است که از دیرباز یک روش کاربردی بوده است. اما تعیین قیمت، به عوامل دیگر نیز بستگی دارد که در ادامه بدان اشاره می کنیم.

  1. میزان برداشت محصول در سال مورد نظر

این ملاک، یکی از ملاک های مهم در تعیین قیمت محصولات متفاوت است که به طبع، پسته نیز این قاعده مستثنی نیست و به این صورت است که اگر در هر سالی محصولات باغ پسته به هر دلیلی مثل خشک سالی یا وجود آفت از بین بروند و میزان برداشت از باغ­ها، کم باشد قیمت پسته سیر صعودی خواهد داشت و اگر اتفاق به صورت برعکس اتفاق بیفتد، قیمت سیر نزولی به خود خواهد گرفت.

  1. خندان بودن پسته ها

یکی دیگر از ملاک هایی که قیمت پسته بر اساس آن تعیین می گردد خندان بودن پسته می باشد که همه ی شما با آن آشنایی دارید و به این صورت است که اگر پسته، خندان باشد مسلماً کیفیت آن بالاتر است و با قیمت بیشتری به مشتری عرضه می شود.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید