قیمت روز مغز پسته سبز
اشتراک گذاری این مقاله در:
مغز پسته

قیمت روز مغز پسته سبز

قیمت روز مغز پسته سبز با توجه به میزان سبز بودن پسته یا گرید مغز پسته، کیفیت مغز ها، نوع پسته، محل کشت پسته و فصل برداشت پسته تعیین می شود.مغز پسته سبز به خاطر طعم بی نظیر و جلوه زیبایی که دارد؛ گرانترین مغز پسته بوده و موارد مصرف گوناگونی دارد.

بهتر است بدانید که غیر از ایران کشورهایی چون ایتالیا، آمریکا و ترکیه جزو تولیدکنندگان پسته بوده و به کشورهای مختلف نیز صادرات انجام می دهند؛ اما هیچکدام از کشورهای نامبرده از نظر کیفیت، کمیت و قیمت نمی‌توانند مثل ایران مغز سبز پسته را تولید نمایند. آمریکا مغز سبز پسته نداشته، مغز سبز در ایتالیا کمیاب بوده و در ترکیه بسیار گران تر از ایران می باشد؛ به همین سبب می توان ایران را در تولید مغز سبز پسته تقریباً بدون رقیب دانست؛ اگر سیاستگذاریهای درست و منسجم در زمینه تولید و صادرات این نوع مغز صورت بگیرد؛ ایران می تواند به طور قابل توجهی ارزآوری داشته باشد و صادرات غیر نفتی خود را افزایش دهد.

قیمت روز مغز پسته سبز

نکات مهم در خرید مغز پسته سبز

قیمت روز مغز پسته سبز

اگر شما هم جزو افرادی هستید که مغز پسته را به خرید پسته به صورت معمول ترجیح می دهید؛ به شما پیشنهاد می شود که در هنگام خرید به نکاتی توجه نمایید:

  • در هنگام خرید مغز پسته مزه آن را تست نمایید؛ مغز پسته باید مزه‌ای مطلوب داشته باشد.
  • از خرید مغزهایی که خشک و چروکیده هستند اجتناب نمایید.
  • اگر مغزها بیش از حد نرم باشند؛ بدین معناست که در محل مناسبی نگهداری نشده‌اند و ممکن است حاوی سم آفلاتوکسین بیش از حد مجاز باشند به همین سبب پیشنهاد می شود که از خرید آنها اجتناب نمایید.
  • سبز بودن مغز ها باید به صورت طبیعی باشد؛ سبز بودن بیش از حد مغزها نشانه رنگ شدن مغزها است؛ مغزهایی که رنگ می شوند سلامت مغز های طبیعی را ندارند.
  • اگر مغز پسته را به صورت بسته بندی شده خریداری می‌کنید؛ به پروانه بهداشت، نشان سیب سلامت و نشان استاندارد توجه داشته باشید.
  • بهتر است از تولید کنندگان معتبر و خوشنام مغز پسته سبز را خریداری نمایید.
  • برای یک خرید مطلوب بهتر است با مراکز معتبر فروش مغز پسته آشنایی داشته باشید.

فروشندگان بهترین مغز پسته سبز

فروشندگان بهترین مغز پسته سبز

 

بدون شک به دلیل مرغوبیت بالای پسته های کشت شده در ایران، ایران بهترین فروشندگان مغز پسته سبز را دارد. بهترین تولید کنندگان و فروشندگان افرادی هستند که از بهترین پسته ها، مغز سبز را تولید می نمایند. نگهداری مغزها پس از تولید در جای مناسب و دمای مناسب، تولید طبق استانداردهای روز جهانی، بسته بندی کردن مغزها به صورت استاندارد از جمله مواردی است که بهترین تولید کنندگان و فروشندگان رعایت می نمایند.

بهترین مغز پسته را می توان از مغز پسته کال به دست آورد. در ایران مغز پسته کال از اوایل مرداد ماه تا اواخر شهریور برداشت می شود؛ بیشترین سبزینگی مغز پسته مربوط به اوایل مرداد ماه می باشد به همین سبب هرچقدر برداشت آن به اوایل مرداد نزدیکتر باشد قیمت آن بیشتر خواهد بود. به دلیل طعم بی نظیر، مواد مغذی، روغن کافی موجود در دانه ها، سبزینگی بالای آن و کیفیت برتر این مغز ها بیشترین قیمت را داشته به کشورهای ثروتمند آسیایی و اروپایی صادر می شود.

برای مشاوره و ارتباط بهتر

اینجا

کلیک کنید

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید