قیمت عمده بنه خشک زرند
اشتراک گذاری این مقاله در:
بنه

قیمت عمده بنه خشک زرند

زرند کرمان یکی از بخش خای حاصلخیز از لحاظ بنه می باشد که بنه به عمل آمده در آن نیز مرغوب و دارای کیفیت بالایی می باشد . در حال حاضر یکی از انواع بنه خشک که در شرکت ما به فروش می رسد بنه خشک زرند می باشد.

برای اطلاع از قیمت عمده بنه خشک زرند می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نموده و میزان مورد نیاز خود را سفارش دهید. پسته های کوهی عرضه شده با بهترین روش خشک و نگهداری شده و دارای طعم بسیار عالی می باشند.

قیمت عمده بنه خشک زرند

مناسب ترین روش خشک کردن بنه

مناسب ترین روش خشک کردن بنه

بنه دانه روغنی کوچکی می باشد که دارای مغزی بسیار خوشمزه و مقوی می باشد ، اما به دلیل کوچک بودن دانه های شکستن و دست یافتن به مغز بنه کمی مشکل می باشد که بدین منظور باید بنه به روش مناسبی خشک شده باشد.

بنه های تازه دارای پوسته ای سبزرنگ می باشند در این هنگام برای نگهداری بنه چند روز آن را در مقابل آفتاب پهن می نمایند تا پوسته چروکیده و خشک شود ، سپس آن را در آب جوشانیده تا پوسته سبز نرم شده و راحت تر بتوان آن را جدا کرد.

مرحله بعد بنه را در ظرف مخصوصی کمی کوبیده تا پوست نازک از پسته جدا گردد ، البته کوبیدن باید بدون فشار و ضربه صورت بگیرد تا فقط پوسته نازک گرفته شود ، بعد  آن را شستشو می دهند ، در آفتاب قرار داده تا رطوبت آن از بین برود ، حال وقت آن رسیده که دانه های بنه داخل تابه روی شعله کم تفت داده شود تا پوسته سخت پسته حالت شکننده تر پیدا کند این عمل به خوش طعم کردن مغز بنه نیز کمک می نماید .

در این مرحله پسته های خشک شده آماده شکستن بوده و به وسیله سنگ های مخصوص می توان به آن ضربه وارد نموده و مغز را خارج کرد . به وسیله الک یا پاک کردن پوسته های خشک و مغز را از هم جدا می نمایند. بنه خشک زرند یکی از انواع مرغوب پسته وحشی می باشد که با بهترین روش خشک شده و در بهترین شرایط نگهداری و عرضه می گردد .

تولید بنه خشک به صورت صنعتی

تولید بنه خشک به صورت صنعتی

یکی از مراحل تولید و فراوری بنه بعد از برداشت آن خشک کردن بنه می باشد که در نگهداری بهتر و بیشتر آن موثر است که این عمل خشک کردن به دو صورت سنتی و صنعتی انجام می گیرد . خشک کردن سنتی برای مقادیر کم پسته مناسب است اما در تناژ بالا برای سرعت بخشیدن به عملیات خشک کردن از روش های صنعتی استفاده می شود .

باقی مانده بنه کوهی به صورت تر سبب سیاه شدن یا کپک زدگی مغز آن می گردد در نتیجه بلااستفاده و خراب می شود ، همچنین خشک کردن بنه سبب راحت تر شکستن آن نیز می گردد .

تولید بنه خشک در روش صنعتی توسط دستگاه نم گیر بنه انجام می گیرد که با استفاده از هوای داغ رطوبت دانه های پسته گرفته می شود ، مدت گرمادهی و دمای هوا نباید به اندازه ای باشد که به مغز پسته ها آسیب رسیده یا کیفیت خود را از دست بدهند .

دستگاه های خشک کن بنه صنعتی در ابعاد متفاوتی تولید شده که مخزن آن ها ظرفیت قرار گرفتی حجم معینی از بنه را دارا می باشند ، این دستگاه ها برقی و اتوماتیک می باشند. بنه های خشک شده برای عرضه به بازار فرستاده می شوند یا به سمت دستگاه بنه شکن برای مغز کردن هدایت می شوند .

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید