اشتراک گذاری این مقاله در:
پسته

قیمت پسته کوهی کردستان در ایران

پسته کوهی که به آن بنه یا سقز نیز گفته می شود، دارای خواص بسیار زیادی در درمان بیماری ها می باشد .

پسته کوهی نوع خاصی از پسته می باشد که در برخی مناطق کشورمان دیده می شود، از میان محصول مناطق مختلف پسته کوهی کردستان مرغوب ترین نوع بوده و دارای معروفیتی جهانی می باشد .

قیمت پسته کوهی کردستان در ایران

روش کاشت پسته کوهی کردستان

روش کاشت پسته کوهی کردستان

پسته کوهی که هنوز نارس است نرم بوده و ترش مزه می باشد و رنگ آن ترکیبی از سبز و قرمز است، اما پسته رسیده پوسته ای سخت و به رنگ سبز تیره دارد .

پسته کوهی همانگونه که از نامش پیداست در مناطق کوهستانی رشد می کند، استان کردستان دارای بیشترین تعداد درخت این نوع پسته است .

در بانه درخت بنه(پسته کوهی) بیشتر بصورت توده های مخلوط با درختان بلوط مشاهده می شود، این رویداد در روستاهای سیاحومه، کانی سور، دارینه، باشوان و… نیز مشاهده می شود .

امروزه تعداد درختان پسته کوهی بسیار کم است که از هر درخت بطور متوسط ۵۰۰الی۱۰۰۰گرم بنه بوجود می آید که این مقدار با توجه به بارش باران افزایش یا کاهش می یابد .

از آنجایی که پسته کوهی پوسته سختی دارد پس برای کاشت پسته کوهی از میوه آن استفاده نمی کنند، زیرا بنه باید سال ها مورد ساییدگی قرار بگیر و دچار خراشیدگی شود تا پوسته آن ترک بردارد .

پس برای کاشت آن از نهال استفاده میکنند که افراد با توجه به تخصصشان آنها را رشد می دهند، اما حتی با حل این مشکل کاشت نهال بنه در مناطق کوهستانی و ایجاد شرایط مناسب برای رشد آن و حفظ آن از باد و بوران که در نقاط کوهستانی بسیار زیاد اند کار را برای پرورش دهنده این گیاه سخت میکند .

اینها دلایلی است که باعث شده تعداد درختان پسته کوهی کم باشد .

خرید پسته کوهی کردستان در تهران

خرید پسته کوهی کردستان در تهران

خرید و فروش پسته کوهی کردستان، جزو تجارتهای خوب و پررونق در کشورمان محسوب میشود که تامین کنندگان بسیاری در تهران مشغول عرضه این نوع پسته به بازارهای داخلی می باشند .

پسته کوهی نه تنها در ایران بلکه مخاطبانی هم در سراسر جهان دارد که با برنامه ریزی درست میتوان از ظرفیتهای صادراتی این محصول استفاده نمود و سود خوبی از صادرات آن کسب کرد .

باتوجه به مزایا و کاربرد های پسته کوهی و اینکه مرغوب ترین نوع پسته کوهی، پسته کوهی کردستان است نتیجه میگیریم که افراد زیادی در جهان متقاضی خرید پسته کوهی هستند، از آنجایی که در حال حاضر سفر به نقاط مختلف با مشکل روبرو شده است ما به شما پیشنهاد میکنیم که با ما در ارتباط باشید و ثبت سفارش کنید تا بتوانید این محصول پر فایده را خریداری کنید .

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید