مرکز فروش مغز پسته تبریز
اشتراک گذاری این مقاله در:
مغز پستهپسته

مرکز فروش مغز پسته تبریز

مغز پسته تبریز یکی از محصولات پرفروش می باشد.شهر تبریز به علت قرارگرفتن در بهترین نقطه مرزی با کشور ترکیه و تعدادی از کشورهای دیگر مانند آذربایجان، ارمنستان موقعیت خوبی برای تبادلات تجاری دارا می باشد. به همین دلیل بسیاری از تجار و صادرکنندگان محصولات کشاورزی تمرکز فعالیت خودشان را بر روی خرید و صادرات مغز پسته تبریز قرار داده اند و به همین جهت در بسیاری از کشورهای دیگر به نام پسته تبریز می شناسند.

کشور ترکیه که از مصرف کنندگان عمده مغز پسته تبریز می باشد ، به دلیل همجواری با شهر تبریز و مشابهت زبانی که بایکدیگر دارند و از سویی هم تجار تبریزی سعی برآن دارند با قیمت مناسبی محصولات موردنظرشان را عرضه نمایند ، روابط خوبی برقرار گردیده است. استان آذربایجان و بالخصوص شهر تبریز به جهت تولید و صادرات انواع شیرینی جات، جزو مصرف کنندگان ممتاز مغز پسته تبریز می باشند.

نظر به اینکه مصرف مغزپسته در تبریز قابل توجه می باشد، خریداری مغزپسته به صورت فله صورت می گیرد تا ازجهت قیمت تمام شده، هزینه کمتری را پرداخت نمایند. البته با جستجو در اینترنت می توان به فروشندگان و عرضه کنندگان مغزپسته تبریز بیشتر دست پیدا کرد. از دیگر تجار معتبر شهر تبریز در موضوع تجارت پسته و مغزپسته گروه تولیدی آرتین اسن که درکنار فروش خشکبار و محصولات کشاورزی در امر پسته و مغزپسته تبریز هم فعالیت می نماید.

مرکز فروش مغز پسته تبریز

پسته اکبری در کدام استان کشت می شود

پسته اکبری در کدام استان کشت می شود

پسته اکبری که در گروه پسته های کشیده قراردارد، جزو بهترین ارقام پسته ایران قرارگرفته است. دارای مغز بزرگ و به شکل بادام است و حتی از نوع پسته احمدآقائی  بزرگ تر است، به همین جهت در بازارهای جهانی به نام پسته فوق العاده بلند نامیده می شود. تولید پسته اکبری مختص کشور ایران می باشد که از دو طرف دارای چاک و با انس پایین است.

این نوع پسته بیشتر در منطقه فیض آباد خراسان ، رفسنجان و انار سیرجان برداشت می شود. این نوع پسته دارای گواهی نامه های استاندارد معتبر اتحادیه اروپا می باشد. ازنظر اتحادیه اروپا ، پسته اکبری به این جهت که تا رسیدن کامل، زمان بیشتری را روی درخت می ماند از بهداشت بالاتری برخوردار است.

پسته اکبری را به سه درجه تقسیم می کنند:

درجه یک: که به صورت صددرصد طبیعی و بر روی درخت خندان شده. معمولا در سایزهای ( انس ) ۱۸ دانه تا ۲۸ دانه یافت می شود.

درجه دو یا کلاس B : این نوع پسته غالبا از مخلوط پسته طبیعی خندان ( درجه یک ) و آب خندان به دست می آید که موما کشورهای خارجی از آن استقبال می کنند.

درجه سه یا آب خندان: که همان پسته اکبری است ، ولی دهان آن بسته است و درنتیجه از قیمت پایین تری برخوردار است.

اینکه این نوع پسته به اکبری معروف است ، علتش شخصی به نام اکبر آقائی در شهر انار سیرجان بوده است که لاقمند به پیوند زدن گونه های مختلف با یکدیگر بوده و درنتیجه این محصول باکیفیت  به عمل آمده است و به نام ایشان مشهور شده است.

قیمت عمده مغز پسته

قیمت عمده مغز پسته

قیمت مغزپسته در شهر تبریز چون به صورت فله عرضه می گردد به موارد زیادی بستگی دارد که نوع آن ، مقدار درخواست و نحوه تامین آن از عوامل مهم است که قیمت را مشخص می کند . تجار تبریز برای تهیه مغزپسته و پسته به شهرهای کاشت آن مراجعه کرده ولی به دلیل حضور واسطه ها و دلالان  قیمت ، مغزپسته  با بهاء گران تهیه می شود.

لکن به جهت مجاورت استان آذربایجان و شهر تبریز با کشورهای خارجی از یک طرف و تولید انواع شیرینی جات و صادرات آنها به کشورهای خارجی سبب گردیده است تولیدکنندگان و فروشندگان مغزپسته و پسته به این استان و شهر تبریز با نگاهی دیکر بنگرند و سعی نمایند این بازار خوب را برای خود نگهدارند.

البته برای مشاهده ی انواع مغزپسته و پسته و آشنایی اولیه با قیمت ها ، مراجعه به بازار بزرگ تبریز کاری بسیار مفید است .همچنین می توانید قیمت ها را از مجموعه کوشادانه استعلام کنید.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید مغز پسته تبریز را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید