اشتراک گذاری این مقاله در:
پسته

پخش پسته کوهی درجه یک در ایران

توزیع و پخش پسته کوهی درجه یک در سراسر ایران صورت می گیرد. این میوه جادویی اگر چه جثه ریزی دارد، اما دارای خواص فوق العاده ای بوده که سبب تقویت قوای عمومی بدن می شود. توزیع و فروش این محصول نیز با توجه به افزایش تقاضای بازار، می تواند سودآوری بالایی داشته باشد.

پخش پسته کوهی درجه یک در ایران

مشخصات پسته کوهی درجه یک چیست؟

مشخصات پسته کوهی درجه یک چیست؟

پسته از جمله میوه هایی بوده که دارای دو نوع کوهی یا وحشی و همچنین نوع باغی یا پرورشی می باشد. پسته کوهی  درختی به ارتفاع ۲ یا ۳ متر بوده که به صورت خودرو در برخی از نواحی ایران به ویژه در کوه های زاگرس می روید.

پسته کوهی به رنگ سبز تیره و کروی است که خواص بی شماری دارد. مغز این گیاه نیز سبز رنگ و به شدت شبیه به رنگ مغز پسته است.

به طور کلی می توان زادگاه اصلی این گیاه را استان های چهارمحال بختیاری خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کردستان و کرمانشاه دانست. میوه این درخت بسیار ریز و کوچک بوده که به میزان زیادی روغن را درون خود جای داده و به طور کلی از میوه این درخت برای تهیه ترشی جات و برخی از غذاهای محلی استفاده می شود.

میوه ریز این درخت که به نام بنه نیز مشهور می باشد، دارای دو پوست می باشد. یکی از پوست های آن که کاملا نازک و چرب بوده ولی پوسته اصلی آن بسیار استخوانی و سخت بوده و پس از شکستن آن می توان به مغز جادویی این میوه دست یافت.

ازجمله مهمترین خواص این گیاه می توان به میزان زیاد آهن موجود در آن اشاره نمود که برای افرادی که دچار کمخونی هستند، بسیار مناسب است. در واقع این میوه می‌تواند سبب تقویت قوای جسمی و جنسی افراد شده و دستگاه ایمنی بدن را تا حد زیادی بهبود بخشد.

همچنین این میوه برای آرام نمودن درد کمر و قولنج بسیار موثر است. از سوی دیگر ضماد این میوه برای ورم ها و زخم های سخت بسیار عالی می باشد و از آن جایی که این میوه سرشار از ویتامین های آ و ب و دی بوده در نتیجه سبب تقویت اعصاب خواهد شد.

فروش پسته کوهی به صورت عمده

فروش پسته کوهی به صورت عمده

فروش پسته کوهی عمده به عنوان یکی از محبوبترین میوه های موجود در ایران، در این سایت صورت می گیرد. با توجه به این که، این میوه دارای خواص فوق العاده ای بوده، در نتیجه میزان تقاضا نیز برای آن بسیار زیاد می باشد. قیمت این محصول نیز به عوامل متعددی مانند کیفیت و مرغوبیت آن و همچنین نوع بسته بندی آن مربوط می شود.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید