مشخصات پسته کوهی کردستان
اشتراک گذاری این مقاله در:
پسته

پخش پسته کوهی کردستان

پخش پسته کوهی کردستان در سرتاسر کشور پهناورمان از طریق نمایندگی های فروش  و مراکز پخش دنبال می شود. این پسته در گذشته فقط مشتری محلی داشت و تا این اندازه به مردم شناسانده نشده بود اما اکنون که مردم با کمک فضای مجازی از خواص این محصول آشنا شده اند، احساس نیازی به بازار فروش و توزیع آن در کل کشور وجود دارد.

جالب است بدانید که پخش پسته کردستان فقط منحصر در داخل کشور نیست و حتی متقاضیان زیادی در کشورهای خارجی دارد. از عمده ترین کشورها کشور چین است که بازرگانان ایرانی زمینه این صاردات را فراهم آورده و به پخش و توزیع آن در آسیای شرقی و حتی دیگر کشورها مشغول هستند.

توزیع این پسته گرانبها، در صورت های مختلف و اغلب به صورت عمده انجام می شود.  امید است که با شناخته شدن بیشتر خواص پسته کوهی کردستان، روز به روز بر مشتریان خارجی اش افزوده شده و بازار تجارت خارجی آن نیز توسعه یابد.

در داخل کشور نیز قیمت ارزان درکنار خواص پسته کوهی کردستان سبب شده درخواست ها برای خرید آن روز به روز بیشتر شود و جایگاه مصرفی آن نمایان تر گردد. مراکز پخش پسته  کوهی کردستان برای رونق بخشیدن به بازار خود، بسیار بر کیفیت آن تاکید دارند و طوری عمل می کنند که مشتریان شان تبدیل به خریداران همیشگی و ثابت شوند.

پخش پسته کوهی کردستان

مشخصات پسته کوهی کردستان

مشخصات پسته کوهی کردستان

پسته کوهی کردستان از گونه های چاتلانقوش و کلخنک است. این ها از سه گونه و یا واریته های درخت بنه هستند که در ایران می روید . واریته دیگر،  واریته ی کسور است که نمونه های مشابه ان در ایران کمتر یافت می شود.

در کردستان، درختان پسته کوهی بیشتر به صورت توده های انبوه با درختان بلوط دیده می شود و پسته کوهی در این دیار با نام های وهنوشک، قسوان و سقز معروف است.

پسته کوهی کردستان همانطور که از نامش پیداست در باغات نمی روید و توسط انسان کاشت یا تکثیر نمی شود. و نیروی انسانی در نگهداری آن دخیل نیست. سم پاشی و کوددهی ندارد. بر عکس تمامی پسته های باغی از آفاتی مانند افلاتوکسین در امان است.کاملا بهداشتی و ارگانیک است . ریزتر از دیگر نمونه های پسته است. گاهی اندازه آن به نیم سانتی متر می رسد وگاهی بیشتر. مانند دیگر پسته ها بیضی و کشیده نیست و ظاهری کروی شکل دارد.

هم خام و هم رسیده آن قابل مصرف است.میوه خام آن به راحتی مصرف می شود اما زمانی که کاملا رسیده می شود، دندان شکن و آسیب زا خواهد بود و نیاز به دستگاه بنه شکن یا دیگر اسباب برای مغز کردن دارد. رنگ پوسته آن در زمان کال بودن صورتی و قرمز است و سپس تغییر رنگ می دهد و زمانی که کاملا سبز رنگ شد می توان آن را به عنوان بنه رسیده برداشت کرد.

خرید پسته کوهی کردستان

خرید پسته کوهی کردستان

خرید پسته کوهی کردستان امروزه کار بسیار آسانی است. در گذشته شاید فقط افراد محلی بودند که می توانستند بنه کوهی کردستان را نوش جان کنند اما امروزه به مدد رشد وسایل ارتباطی و مراکز فروش اینترنتی، خرید پسته کوهی به اندازه خرید دیگر مواد غذایی و خوراکی در شهر خود ، ممکن و راحت شده است.

برای خرید این پسته بی نظیر هم می توانید به صورت حضوری اقدام کنید هم به صورت غیر حضوری. در شیوه اول باید به مراکز فروش آجیل شهرتان بروید و خرید خود را انجام دهید . در این روش نیاز به طی مسیر و اتلاف وقت درترافیک و صرف هزینه حمل و نقل هم دارید.

اما روش دوم، راهی ست که شما از این دردسرها  خلاص می کند. کافی ست سایت کوشادانه را در فضای مجازی سرچ نموده و پس از مشاهده تمامی محصولات آن و بسته بندی های پسته کوهی کردستان، میزان درخواستی خود را ثبت نموده و پس از اندک زمانی منتطر تحویل آن باشید.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید