بازار فروش پسته کوهی لرستان
اشتراک گذاری این مقاله در:
پسته وحشی

بازار فروش پسته کوهی لرستان

پسته کوهی لرستان جدا از طعم و رنگش بعلت دارا بودن چربی و پروتئین و ویتامین ها ارزش غذایی فراوانی دارد. همین ویژگی های زیاد پسته کوهی لرستان باعث ایجاد بازاری بنام بازار پسته لرستان شده است. معمولا اولین بازار فروش محصولات کوهستانی و منحصر به فرد هر منطقه، بازار همان شهر است. بازارهای فروش پسته کوهی لرستان نیز اولین مکان عرضه و فروش پسته کوهی میباشند.

در بازارهای لرستان مراکزی وجود دارد که میتوان با مراجعه به آنها پسته وحشی را به صورت کم یا زیاد و با قیمت مناسب خریداری کرد. در این استان به روش های مختلفی میتوان این محصول پرطرفدار را به فروش رساند. بازار رقابتی که برای فروش این محصول در لرستان ایجاد شده است باعث شده که فروشندگان پسته انواع روش های فروش را به کار ببرند.

بازار فروش پسته کوهی لرستان

اطلاعاتی درباره پسته کوهی لرستان

اطلاعاتی درباره پسته کوهی لرستان:

یکی از گونه های مهم و جنگلی و با ارزش لرستان پسته کوهی یا بنه است؛ که مساحت آن ۴۴ هزار و ۲۵۰ هکتار است. پسته کوهی لرستان بعنوان نگین سرسبز جنگل های لرستان شناخته می شود. از سه گونه پسته کوهی که در ایران می روید نوع کُلخنک یا سقز آن در لرستان رویش میکند.

پسته کوهی لرستان که با گویش لری کُلنگ گفته میشود میوه تخم مرغی شکل، درختی به ارتفاع سه تا هفت متر است که در استان لرستان علاوه بر مصرف مغز آن، برای خوشبو کردن دوغ و روغن حیوانی و همچنین درست کردن ترشی از آن استفاده میکنند. جنگل های زاگرس لرستان یکی از محل های اصلی رویش این درخت است.

پسته کوهی لرستان در اندازه های مختلف و رنگ های سبز تیره یکی از انواع پسته های خوشمزه کوهی ایران هستند بطوریکه طرفداران زیادی بین مردمان این استان و سایر استان ها دارند. این دانه های کوچک خوش طعم در فصل رسیدن، منبع درآمد بالایی برای مردمان این استان هستند چرا که تعداد زیادی از مردم لرستان در فصل رسیدن برای چیدنشان راهی کوه ها میشوند.

خرید آنلاین پسته کوهی روشی است که فروشندگان پسته کوهی در لرستان برای خریداران خود بکار میبرند. به علت تقاضای بالای مردم استان و خارج از استان و شرکت های مربوطه، کاشت پسته کوهی در لرستان در سال های اخیر توسعه بیشتری پیدا کرده است و به تبع فروش این محصول به یکی از پرفروش ترین محصولات در فصل خود تبدیل شده است.

مرکز تولید پسته کوهی لرستان

مرکز تولید پسته کوهی لرستان:

تولید پسته لرستان، بعلت مصرف بالای پسته در این استان وارسال به استان های دیگر افزایش چشمگیری داشته است. به اینصورت که علاوه بر پسته هایی که بصورت خودرو رویش میکنند تولید کنندگان این محصول، نهال هایی از این درخت را به صورت دستی در نقاط مخصوصی از استان کاشت میکنند.

از هر اصله درخت پسته کوهی در لرستان بین ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم محصول برداشت میشود. با توجه به اینکه استان لرستان ظرفیت خوب و بالایی در تولید پسته کوهی خودرو دارد از اینرو میتوان با تولید نهال و کاشت و توسعه جنگل های پسته وحشی در کوهستان های این استان زمینه را برای تولید هر چه بیشتر این محصول مهیا کرد.

مرکز اصلی تولید پسته کوهی لرستان درختان بلند قامت ارتفاعات کوه های زاگرس است؛ که در اغلب نقاط کوهستانی نیمه خشک این استان به صورت گونه ای بومی و شاخص وجود دارند. با توجه به اینکه پسته کوهی در لرستان و دیگر نقاط کشورمان از طریق بذر تکثیر میشود و انتشار آن توسط پرندگان انجام میگیرد ما میتوانیم نهال های زیادی از این درختان تهیه کنیم و در مناطقی که مخصوص رویش و پرورش آنها هستند کشت کیم.

در لرستان علاوه بر تولید خدادادی پسته های کوهی، مناطق و مراکزی برای کاشت نهال های این درخت اختصاص یافته است.

برای مشاوره و ارتباط بیشتر و بهتر

اینجا

کلیک کنید

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید