اشتراک گذاری این مقاله در:
پستهمغز پسته

تولید مغز پسته گندمی ارزان

مغز پسته گندمی ارزان یکی از ریزترین نوع پسته است که گزینه­ ای مناسب برای تهیه­ ی پودر پسته است. مغز پسته گندمی از پسته­ های نیم مغز تهیه می­شود و سایز آن هم  به اندازه­ ی گندم یا کمی­ بزرگ­تر می­باشد. دلیل ریز بودن این پسته­ ها این است که به احتمال زیاد در اثر بادزدگی یا آفت­زدگی یا آفتاب رشد آن­ها دچار مشکل شده است.

در رابطه با این نوع پسته نیز مانند سایر انواع پسته­ ها، معیار قیمت‌گذاری میزان درشت‌ بودن پسته است که هر چه پسته درشت­تر باشد قیمت آن هم گران­تر است. انتخاب مغز پسته گندمی توسط مشتری باعث می‌شود که تا حد بسیار زیادی در هزینه­ ها صرفه جویی­ شود. یکی دیگر از ویژگی­های مغز پسته گندمی این است که رنگ آن قهوه ­ای است که البته ممکن است برخی این ویژگی  را به گونه­ ای عیب آن تلقی کنند اما لازم است که یاد آور شویم می­توان پوست قهوه­  ای پسته گندمی را کاملا از آن جدا کرد به گونه­ ای که به هیچ وجه تأثیر منفی در تزئین به جا نگذارد. پسته­ های مختلفی هستند که تولیدکنندگان می­توانند از آن­ها پسته گندمی را تهیه کنند و وارد بازار کنند که ما در این بخش به تعدادی از آن­ها اشاره می­کنیم.

  1. پسته فندقی
  2. احمد آقایی
  3. پسته اکبری
  4. پسته کله قوچی
  5. استان کرمان یکی از قطب­های تولید مغز پسته و به خصوص مغز پسته گندمی است که سال ­های بسیاری در این عرصه یکه تازی می­کند . قبضه­ بازار تولید و پخش مغز پسته را به دست گرفته است.

تولید مغز پسته گندمی ارزان

موارد استفاده از مغز پسته گندمی

موارد استفاده از مغز پسته گندمی

همان طور که پیش از این اشاره کردیم پسته گندمی بسیار ریزتر از، دیگر انواع پسته است و همین سبب شده تا از ظرف آجیل­ های لوکس و لاکچری کنار گذاشته شود اما به طور کامل از بازار حذف نشده است و  ییشتر به صورت پودر در بازار عرضه می­شود.

برای این کار ابتدا لازم است تا رنگ پوست قهوه ­ای آن به طور کامل از آن جدا شود چرا که وجود پوسته­ های قهوه ­ای در پودر پسته اصلا جالب نیست. علاوه بر این جداکردن پوسته­ ی قهوه­ ای پسته نکته­ ی دیگری هم وجود دارد که در رنگ پسته مؤثر می­باشد و آن هم نحوه­ ی خشک کردن پسته است.

مغز پسته برای رنگ سبزی داشته باشد باید در سایه خشک شود چرا که خشک شدن آن در آفتاب موجب می­شود تا رنگ پسته زرد شود و برای عرضه به بازار مناسب نباشد و این می­تواند در تجارت کسانی که کار آن­ها خرید و فروش پودر پسته است تأثیر منفی زیادی بگذارد پس بهتر است که برای انجام یک تجارت موفق به نکات بالا توجه شود.

پخش مغز پسته گندمی ارزان

پخش مغز پسته گندمی ارزان

پخش مغز پسته گندمی نیز مانند سایر انواع پسته توسط مراکز فروش خشکبار موجود در کشور انجام می­شود و در مواردی نیز تولیدکنندگان ترجیح می­دهند مقدار زیادی از مغز پسته گندمی را به کشورهای دیگری صادر کنند که در حوزه­­ی تولید شیرینی‌جات به صورتی گسترده فعالیت می­کنند این کشورها به دلیل این که قیمت پسته گندمی در مقایسه با سایر انواع پسته بسیار ارزان­ترو به صرفه ­تر است، ترجیح می­دهند تا آن را بر تزئین شیرینی­های خود استفاده کنند این کار علاوه بر سودآوری بالایی که برای باغ­داران دارد باعث می­شود تا درصد صادرات کشور افزایش یابد و این امر، به طور حتم تأثیر مثبتی در اقتصاد کشور به جا خواهد گذاشت.

به همین دلیل است که تولید کنندگان دائما در تکاپو هستند تا این بازار سودآور را به هیچ وجه از دست ندهند و همواره از شیوه ­های مدرن و به روز برای تبلیغ و بازاریابی استفاده می­کنند و همچنین تلاش می‌کنند تا مغز پسته را  متناسب با سلیقه­ ی مشتری خود بسته ­بندی کنند تا از این طریق بتوانند به تجارت خود رونق بیشتری بدهند.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید مغز پسته گندمی ارزان را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید