صادرات مغز پسته سبز
اشتراک گذاری این مقاله در:
پسته

صادرات مغز پسته سبز

مغز پسته سبز یکی از بهترین نمونه های مغز پسته صادراتی ست. شاید به جرات بتوان گفت بیشترین تولید این نوع از مغز پسته با هدف صادرات صورت می گیرد. آمارها نشان می دهد که حدود ۹۰ درصد از این نوع مغز پسته به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس و.. صادر می شود و نهایتا ده درصد از تولید آن به مصرف داخلی اختصاص می یابد. این حجم عظیم از صادرات نشان دهنده کیفیت بالای مغز پسته سبز بوده و ارزش آن را نمایان می کند.

مرکز کوشا دانه یکی از صادر کنندگان این محصول می باشد. تاجران و بازرگانان کوچک و بزرگ برای رقابت در عرصه صادرات آجیل و خشکبار، کوشا دانه را همچون شریکی وفادار می شناسند.

صادرات مغز پسته سبز

موارد مصرف مغز پسته سبز

موارد مصرف مغز پسته سبز

خلال مغز پسته فانتزی ترین فرآورده مغز پسته سبز است. زنان خانه دار و آشپزها به راحتی این جمله را تایید می کنند چرا که در میان فرآورده های مغز پسته بیشترین سرو کار را با خلال پسته دارند. اما موارد مصرف این مروارید سبز زیبا که در میان تمامی آجیل ها و خشکبار می درخشد، در خلال شدن محدود نمی شود و کاربرد های دیگری می توان برای آن بر شمرد.

مغز پسته سبز به دلیل رنگ‌ و طعم زیبایش در تمامی صنایع غذایی و کارخانجات تولید بستنی، شیرینی پزی ها و شکلات سازی ها، کارخانه های پخت سوهان و گز و.. طرفداران پر و پا قرص دارد. این تولید کننده ها مغز پسته را جزیی از مواد اولیه خود می دانند.  از این رو مغز پسته سبز در اشکال گوناگون در صنایع تولیدی فوق مورد مصرف قرار می گیرد. گزهای خوشمزه اصفهان را در نظر خود مجسم کنید. سوهان های درجه یک قم را به یاد بیاورید. معجون ها را در میهمانی ها و بستنی های خنک را در ایام گرم سال در خاطره خود مرور کنید. حلوا، شله زرد، باقلوا، قاووت، و کیک های تولد تزیین شده را از نظر بگذرانید، تجسم کالباس ها و ژامبون های درجه یک را هم فراموش نکنید. در تمام این ها پسته جایگاه مشخص خود را دارد.

گاهی مغز پسته سبز سالم در دل گزها می نشیند و گاهی پودر و یا دندانه  می شود و تزیین کننده سوهان یا کیک و دیگر خوراکی های شما می شود و گاهی تولید کنندگان آن را مانند لپه دو نیم می کنند و در تولیدات خود به مصرف می رسانند. جایگاه خلال پسته را هم همه می دانند. در کنار این موارد مصرف بد نیست جایگاه دارویی پسته در طب اسلامی و سنتی هم ذکر شود. مغز پسته تقویت کننده سیستم عمومی بدن و درمان کننده بسیاری از بیماری هاست و علاوه بر مصرف تزیینی و تنقلات، اهمیت ویژه ای در حوزه سلامت و درمان دارد.

تولید کنندگان مغز پسته سبز

تولید کنندگان مغز پسته سبز

تولید مغز پسته سبز بر خلاف راحتی مصرفش، کار چندان آسانی نیست و مراحل زیادی را برای تولید طی می کند. تولید کننده مغز پسته سبز برای داشتن خشکباری با این امتیاز نیاز به صرف هزینه بسیار دارد. او بخاطر به دست  آوردن این رنگ‌ سبز پسته ها را کال می چیند و در فرایند تولید آن را دو پوسته می کند. ناگفته نماند که همه ی انواع مغزهای پسته فرآیند طولانی از کاشت تا مصرف را طی می کنند اما مغز پسته سبز گویا مسیر طولانی تری را می پیماید.

مجموعه کوشا دانه یکی از معتبرترین و فعال ترین مراکز تولید مغز پسته سبز می باشد و می کوشد تا تمامی فرآیند تولید مغز پسته به صورت کاملا بهداشتی انجام شود و محصولی با کیفیت به خریدار عرضه کند. نوع بسته بندی و رنگ‌ سبز این مغز گویای این حقیقت است.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید