اشتراک گذاری این مقاله در:
پستهپسته وحشی

صادرات پسته وحشی گلستان به کشور همسایه

پسته وحشی گلستان از جمله محصولاتی است که به کشور های دیگر صادر می شود. صادرات پسته وحشی گلستان به کشور همسایه، سبب افزایش یافتن رونق اقتصادی کشور می شود، زیرا سبب ورود ارز به داخل کشور می شود.

صادرات پسته وحشی گلستان به کشور همسایه

مزایای پسته وحشی گلستان چیست؟

مزایای پسته وحشی گلستان چیست؟ قبل از اینکه به شرح مزایای پسته وحشی که نام دیگر آن ونوشک است بپردازیم، لازم است با آن آشنا شویم.

پسته وحشی به نام‌ های دیگری نیز شناخته می شود. از جمله آنها کلخنگ، خنجک، بنه، بوکر، کهن، بریژه و… می باشد.

این درخت در مناطق جنوب کردستان ایران و گلستان می روید و از خانواده پسته ایان است. 

این درخت دارای دو نوع میوه است. میوه کال‌ آن به راحتی و آسانی قابل جویدن و له شدن است و به مصرف می رسد، اما نوع رسیده آن دارای پوسته ای سخت می باشد که شکستن آن سخت است، افراد بومی این کار را راحت تر انجام می دهند.

پسته کوهی دارای فواید بسیار زیادی می باشد و کاربرد های بسیار زیادی دارد. در صنایع چاپ، غذایی، بهداشتی، دارویی و… از صمغ درخت پسته وحشی که به آن سقز گفته می شود، استفاده می شود. از صمغ پسته وحشی در تولید آدامسی به همین نام، استفاده می شود که از جمله آدامس های طبیعی است.

 میوه پسته وحشی روغنی است، از نظر اندازه ریز تر از پسته آجیلی می‌ باشد، ولی از نظر شکل ظاهری با آن مشابه است. طریقه مصرف آن همانند تخمه است. با این تفاوت، پوست تخمه راحت‌ تر شکسته می شود.

البته از این محصول به شیوه دیگری نیز استفاده می‌کنند، که مصرف آن به صورت پودر شده می باشد.

از مغز پسته وحشی برای درست کردن ترشیجات، برای طعم دادن به ماست، کشک، روغن حیوانی و… استفاده می شود. مزه پسته وحشی مایل به ترش است.

مزایای استفاده از پسته وحشی عبارتند از:

کم خونی را برطرف می کند، زیرا سبب افزایش یافتن جذب آهن می شود.

به افراد سرد مزاج که دچار عارضه‌ های سردی مانند دل درد می شوند، مصرف آن توصیه می شود. طبعی گرم دارد و سبب از بین رفتن درد های ناشی از سردی می شود.

به علت طبع گرمی که دارد، رطوبت استخوان ها را از بین می برد و به همراه زنجبیل مسکن خوبی برای درد های رماتیسمی است.

سبب کاهش درد دوران قاعدگی زنان می شود و کاهش دهنده التهابات است‌.

خرید انواع پسته وحشی به صورت عمده

خرید انواع پسته وحشی به صورت عمده برای خرید انواع پسته وحشی به صورت عمده، برای اینکه قیمت آن مناسب تر و مقرون به صرفه تر باشد، بهترین راه این است به صورت فله تهیه شود.

نوع بسته بندی شده این محصول نیز موجود است، با این تفاوت که قیمتی بالاتر دارد، زیرا مکانیزم بسته‌ بندی هزینه بر است و بر قیمت نهایی پسته وحشی تاثیر گذار است و سبب افزایش یافتن قیمت آن می شود.

خرید پسته وحشی به صورت اینترنتی امکان پذیر است.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید