اشتراک گذاری این مقاله در:
پسته

صادرات پسته کوهی اعلا به عراق

پسته کوهی اعلا یکی از گونه های پسته است که شکلی گرد و کوچک دارد و بسیار مقوی و پرخاصیت است که در مناطق مختلفی از ایران به صورت پراکنده رشد نموده و در بازار های داخلی و خارجی صادرات می شود یکی از خریداران عمده آن نیز عراق است که آن را به صورت مستقیم خرید می کند.

صادرات پسته کوهی اعلا به عراق

طریقه مصرف پسته کوهی اعلا

طریقه مصرف پسته کوهی اعلا طریقه مصرف پسته کوهی مانند دیگر پسته هاست که باید پوست آن که سفت می باشد را شکست و از مغز جدا نمود و مغز آن را میل کرد این پسته علاوه بر اینکه به صورت خام مصرف می شود به صورت پخته شده نیز مورد استفاده قرار می گیرد مثلا از آن برای تهیه انواع غذا مانند شیرینی جات، کله جوش، آب بنه، بنه شوره، سوهان و … استفاده می شود.

پسته دارای خواص بسیار زیادی برای بدن است و نیازهای بدن به انواع ویتامین ها و مواد معدنی را رفع می کند و این ماده ارزشمند دارای مقدار زیادی آهن بوده و درمان کننده کم خونی می باشد و به دلیل اثرات ضد میکروبی که دارد جایگزین خوبی برای آنتی بیوتیک است و مسکن کمر، پشت و قولنج می باشد.

پسته کوهی درمان کننده اسهال بوده و به دلیل طبع گرمی که دارد برای سرد مزاجان مناسب است و تقویت کننده نیروی جنسی می باشد که زود انزالی را نیز درمان می کند. این پسته درمان کننده و پیشگیری کننده از شب کوری، تکرر ادرار، اخلاط سینه و ریه، بیماری گوارشی، نرمی استخوان و … است.

خرید پسته کوهی درجه یک در ایران

خرید پسته کوهی درجه یک در ایران خرید پسته کوهی درجه یک در ایران در مراکز مختلفی انجام می شود که انواع نمونه های بسته بندی شده و فله ای آن را ارائه می کنند و خریدار برای تهیه آن هم می تواند نمونه های با پوست و یا مغز شده را خریداری کند و امروزه پودر بسته بندی شده آن نیز وارد بازار شده است.

پسته کوهی میوه ای ارگانیک و باارزش است که در برخی از نقاط ایران به صورت خودرو و در دامنه های کوه ها رشد می کند و به دلیل اینکه انسان در رشد و به وجود آمدن آن دخالتی نداشته بدون هیچ گونه کود و سم شیمیایی رشد نموده و به همین دلیل به صورت طبیعی و ارگانیک وارد بازار می شود و خواص بسیار زیادی نیز دارد.

پسته کوهی دارای مغز و یک پوست زیرین سفت و شکننده و یک لایه پوست رویی نرم است که در اوایل رشد پوست رویی آن دارای رنگ قرمز است و وقتی میوه کاملا رسید پوست آن سبز می شود. بنه بسیار چرب و خوش طعم و مقوی است که از آن روغن نیز گرفته می شود.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید