عرضه مستقیم مغز پسته سبز
اشتراک گذاری این مقاله در:
مغز پستهپسته

عرضه مستقیم مغز پسته سبز

مغز پسته سبز یکی از مهم ترین آجیل ها و خشکبار، در ایران و جهان شناخته می شود و طرف داران بسیاری دارد زیرا این ماده مغذی بسیار خوشمزه و خوش طعم می باشد و با ذائقه اکثر افراد هم خوانی دارد.

پسته ها از لحاظ کیفیت، طعم، رنگ مغز، ریزی و درشتی در مناطق مختلف ایران با نام های گوناگون شناخته می شوند، محل تولید پسته نیز به لحاظ کیفیت در قیمت این خشکبار بسیار تاثیر گذار است و مغز پسته عمدتا از پسته های دهن پسته تهیه می گردد. مغز پسته انواع گوناگونی دارد که در قیمت پسته تاثیر بسیار زیادی دارد. مغز پسته سبز توسط مناطق خاصی از کشور از جمله رفسنجان و دامغان تولید می شود و مکان تولید کننده پسته در قیمت گذاری مغز پسته سبز بسیار تاثیر گذار است.

با ما همراه باشید تا شما را با مغز پسته سبز، معرفی انواع مغز پسته سبز و قیمت مغز پسته آشنا کنیم.

عرضه مستقیم مغز پسته سبز

معرفی انواع مغز پسته سبز

مغز پسته سبز

مغز پسته سبز عمدتا از پسته های دهان بسته تولید می شود که به نام مغز دو پوسته یا کالک نیز شناخته می شود، رنگ مغز پسته سبز همانند نامش بسیار سبز رنگ می باشد در مغز پسته پوسته های رویی که عمدتا قرمز رنگ هستند جدا می شوند بنابراین دیگر از رنگ پوسته های قرمز بر روی مغز پسته خبری نیست و رنگ آن کاملا سبز رنگ است.

مغز پسته سبز بیشتر به خارج از کشور صادر می شود و طرف داران بسیار زیادی را دارد زیرا کشورهای دیگر نیز از خواص بی نظیر پسته و تاثیر شگفت انگیز آن بر تقویت حافظه و تقویت قوای جنسی با خبراند‌‌‌. قیمت مغز پسته سبز نسبت به خود پسته بسیار بالاتر است زیرا کشاورزان پسته خود را در زمانی می چینند که پسته هنوز نرسیده است و مغز آن هنوز سبک است و این امر باعث افزایش قیمت آن می شود کیفیت پسته سبز براساس رنگ آن است به صورتی که هرچه رنگ سبز پر رنگ تری داشته باشد کیفیت بالاتری دارد.

معرفی انواع مغز پسته سبز

پسته سبز انواع مختلفی دارد که این انواع بستگی به نوع پسته های انتخابی برای مغز شدن دارد انواع مغز پسته عبارتند از مغز پسته سبز، مغز پسته کال، مغز دندانه پسته، مغز لپه پسته، مغز تو جمع کن پسته، مغز دهن بسته، مغز پسته گندمی، مغز پسته دو پوست. به معرفی برخی از انواع مغز پسته می پردازیم.

مغز پسته دو پوست: مغز پسته دو پوست به مغزی گفته می شود که پوست رویی آن جدا می شود، برای جدا کردن پوسته رویی از روش های گوناگونی استفاده می شود که یکی از این روش ها استفاده از دستگاه هایی است که مخصوص این کار ساخته شده است، روش دیگر استفاده از آب جوش است به این صورت که پسته را در آب جوش به مدت چند دقیقه تا چند ساعت خیس می کنند در این روش پوست رویی به راحتی کنده می شود و مغز پسته را خشک می کنند.

مغز پسته گندمی: مغز پسته گندمی به مغزی گفته می شود که بسیار کوچک و ریز است حتی می توان گفت که اندازه این نوع مغز پسته به اندازه گندم است پوسته رویی مغز پسته گندمی قهوه ای رنگ است اما زیر این پوسته قهوه ای مغز پسته سبز قرار دارد این نوع مغز پسته نسبت به انواع دیگر قیمت ارزان تری دارد‌. برای جدا کردن پوسته رویی می توان از دستگاه و یا حتی آب جوش استفاده کرد.

مغز لپه پسته: مغز لپه پسته به مغز پسته ای گفته می شود که همانند لپه از وسط به دو قسمت تقسیم شده است و از آن برای مصارفی که مغز پسته را برش می زنند استفاده می شود مانند بستنی فروشی ها، تولید کنندگان گز و سوهان، قنادی ها. مغز لپه اگر از وسط به درستی دو نیم شده و سالم باشند و دچار خوردگی نشوند بسیار طرف دار دارند.

مغز دندان پسته: مغز دندان پسته نوعی از مغز پسته است که به صورت خرد شده می باشد و اندازه آن به ۵ میل می رسد این نوع مغز پسته نیز قیمت ارزان تری نسبت به انواع دیگر دارد و برای شیرینی پزی کاربرد دارد.

مغز پسته کال: این نوع مغز پسته همانطور که از اسمش پیداست از پسته کال به دست می آید. رنگ گوشته آن بسیار سبز رنگ است اما پوسته بیرونی آن سفید رنگ است، این نوع مغز پسته نسبت به سایر مغزها دارای قیمت بالاتری می باشد زیرا هرچه پسته کال تر و نرسیده تر باشد کیفیت آن بالاتر است و صادرات بیشتری نسبت به انواع پسته دارد.

قیمت مغز پسته سبز

قیمت مغز پسته سبز

قیمت مغز پسته سبز بستگی به انواع مغز پسته دارد به صورتی که مغز پسته سبز به علت برداشت زود هنگام و سبک بودن آن دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع پسته است. مغز پسته کال پس از مغز پسته سبز دارای قیمت بالاتری می باشد اما مغز دندان پسته به علت اینکه از پسته های خرد شده به دست می آید قیمت ارزان تر و به صرفه تری را نسبت به انواع پسته دارد. شرکت و فروشگاه های زیادی در زمینه عرضه و بدون واسطه مغز پسته در سراسر کشور فعالیت می کنند که محصولات پسته سبز را با قیمت منصفانه تری نسبت به دلالان توزیع می کنند.

مجموعه کوشادانه مفتخر است انواع محصولات بیان شده در این مقاله را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به دست مشتریان برساند.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید را از کارشناسان ما سوال فرمایید

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید