عرضه مغز پسته ریز در کرمان
اشتراک گذاری این مقاله در:
مغز پستهپسته

عرضه مغز پسته ریز در کرمان

مغز پسته ریز نیز مانند دیگر مغزهای پسته ها می تواند به همان اندازه مفید باشد.هنگامی که موقع برداشت  انواع پسته های ریز و درشت  میشود،برای جمع‌آوری محصول  ارسال به مرکز  فرآوری یا مراکز مخصوص جمع آوری پسته فرستاده می‌شود ،معمولاً مدل های درشت را برای صادرات و مصارف آجیلی قرارداده می‌شود، اما پسته های ریز و دهن بسته موجود در پسته های برداشت شده را برای مغز کردن و یا پودر کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه هنگامی که موقع برداشت شد در  ترمینالهای ضبط پسته آنها را به دو دسته ریز و درشت تقسیم می‌نمایند. درشتها را برای مصارف خانگی و ریزها را برای مصارفی همچون مغز کردن و  پودر کردن و یا دو لپه کردن نگهداری می‌کنند.

پسته گندمی، پسته  بسیار ریز می باشند که  آنها را به خاطر شباهت زیاد  که به دانه گندم  دارد، پسته گندمی  یا پسته ریز گفته می‌شود که بسیار مناسب برای پودر کردن می باشد ولی متاسفانه به دلیل اینکه این پسته های گندمی دارای لکه های سیاه در داخل پوست خود می باشد را به صورت کم کیفیت نشان می دهد در نتیجه بر روی قیمت پودر پسته تاثیر گذاشته و آن را بسیار ارزان قیمت می کند .

معمولا پسته گندمی، بسیار در بستنی سازی ها، شیرینی پزی ها و همچنین تزیین غذا مورد استفاده قرار میگیرد.. همچنین در شهرهای قم اصفهان تبریز و مشهد به دلیل انواع شیرینی‌ها و حلوا های مغزی که درست می کنند از پودر پسته به دلیل پایین بودن قیمت آن استفاده می‌کند، همچنین در شهرهای بزرگ تر برای تزیین سفره و تزیین معجون از آن استفاده می‌شود مغز پسته ریز در مصارف شیرینی پزی بسیار متقاضی دارد.

عرضه مغز پسته ریز در کرمان

 خواص مغز پسته در طب سنتی

 خواص مغز پسته در طب سنتی

در طب سنتی ایران به خواص پسته اشاره زیادی شده است در مجموع می‌توان مزاج پسته را گرم و خشک نامید ولی حکما به دلیل رطوبتی  که در داخل مغز پسته به صورت یکنواخت قرار دارد، آن را دارای مزاج  تر میدانند، ولی به صورت کلی تمامی حکما آن را برای مصرف روزانه را دلیلی برای تقویت ذهن و همچنین محافظی قوی برای پوست و مو جلوگیری از گرفتگی رگها و رفع خفقان قلب، همچنین عاملی برای درمان استفراغ و تهوع و دل پیچه و شکم درد می داند و از همه مهمتر  خواص پسته  در رابطه مستقیم با دستگاه گوارش و التیام دهنده تمامی درد های عفونی داخل شکم می دانند و یکی از مهمترین عامل ها برای جلوگیری از رفلاکس معده به شمار می رود.

همچنین در درمان کبد و کیسه صفرا بسیار مفید می باشد برای تقویت حافظه بسیار مفید می باشد از سرفه های شدید جلوگیری کرده و به بهبود و درمان آن کمک بسزایی می کند برای رفع تلخی دهان و بوی بد دهان بسیار موثر است.لازم است که اشاره شود از خواص بی نظیر مغز پسته ریز در درمان های سنتی نباید غافل شد.

 پخش مغز پسته گندمی

 پخش مغز پسته گندمی

مغز پسته گندمی یا مغز پسته ریز به دلیل ریز بودن و لکه های سیاهی که دارد در درجه دو کیفیت قرار می گیرد ،و بیشتر برای مصارف بازار داخل مورد استفاده قرار می‌گیر.د به همین دلیل بازار صادراتی این نوع مغز پسته گندمی بسیار کم می باشد، فقط به کشورهای عربی مانند عراق و لبنان و همچنین ترکیه به لحاظ قیمت آن، صادرات آن را انجام می‌دهند ، و همچنین وجود مشکلات بهداشتی در آن بسیار کم می‌باشد.

عمده فروش و پخش مغز پسته گندمی در شیرینی پزی ها و بستنی سازی‌ها کارخانه های کیک و کلوچه و آشپزخانه‌های خانگی انجام می‌گیرد ،البته تعیین قیمت مغز پسته گندمی هم خود به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از آنها پسته گندمی و پسته ریز  خود به دو نوع مغز شکم سبز و شکم سیاه  تقسیم می‌شود.

که قیمت مغز سیاه موجود در بازار با مغز سبز کمتر است،و به لحاظ قیمتی و کیفیتی بالاتر می‌رود و این خود یکی از عاملهای  قیمت در پخش مغز پسته گندمی و پسته ریز میباشد که بسیار هم تاثیرگذار می‌باشد. برای خرید می توانید با کوشادانه در تماس باشید.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید