فروشنده پسته کوهی لرستان
اشتراک گذاری این مقاله در:
پستهپسته وحشی

فروشنده پسته کوهی لرستان

پسته کوهی لرستان توسط فروشندگان معتبر به خریداران  معرفی می گردد. این فروشندگان از زمره افرادی هستند که به خوبی گونه های متفاوت رشد یافته بنه در لرستان را می شناسند و رقابتی که این محصول می تواند در بازار اجیل و دانه های روغنی ایجاد کند، اگاه می باشند. فروشنده پسته لرستان، این پسته جنگلی و وحشی  را به اشکال مختلف وارد بازار فروش می سازد. او هم امکان خرید عمده، خرید حضوری و غیر حضوری را برای مشتریان خود فراهم می سازد تا ان ها بتوانند مطابق با شرایط خود فرصت خرید پسته کوهی را داشته باشند.

پسته کوهی از تیره پسته ایان بوده و گونه های متفاوتی دارد و در کشورها و شهرهای ایران یافت می شود. استان لرستان، کردستان، ایلام، کرمانشاه و چهارمحال بختیاری از جمله مناطقی هستند که به عنوان زیستگاه اصلی این پسته در ایران شناخته می شوند.برخی گونه های پسته کوهی را ۱۱ نوه دانسته اند که سه نوع مشهور ان به وفور در ایران یافت می شود. جالب این است که هر سه گونه به صورت گسترده در استان لرستان رشد می کند و در هر منطقه طبق گویش های محلی نامی خاص برای ان تعیین شده است.

فروشنده پسته کوهی لرستان

مشخصات پسته کوهی لرستان

مشخصات پسته کوهی لرستان

پسته کوهی لرستان در راسته افراسانان و ددر سرده پسته قرار دارد. نام علمی این محصول Pistacia terebinthus بوده و روز به روز بر شهرت جهانی ان افزوده می شود.

  • پسته کوهی یا جنگلی، از درختانی که در جنگل های خشک و نیمه خشک به صورت خودرو رشد می کنند، برداست می شود.
  • برخی از گونه های پسته به صورت درختچه بوده و نهایتا ۲ تا ۳ متر ا تقاع دارند و برخی ۷ تا ۹ متر و ارتفاع گونه نادری از ان هم تا ۱۲ متر ارزیابی شده است.
  • بنه  رسیده دانه ای کروی شکل است که پوسته ای سبز رنگ و روغنی دارد و که زیبایی خاصی به آن بخشیده است.
  • کوچک بودن و ریز بودن پسته کوهی از مشخصات اصلی این محصول به شمار می رود که نهایتا می تواند تا ۷ میلی متر رشد کند‌.
  • دانه های بنه به صورت خوشه ای می روید و در زمانی که دانه های ان در حال رسبدن هستند به دلیل تفاوت زمانی در تغییر رنگ، ترکیب رنگی بسیار زیبا و چشم نوازی را می سازند.
  • رنگ دانه های بنه می تواند زمان و درجه بلوغ  و رسش ان را برای مصرف کننده و یا فردی که قصد برداشت بنه را دارد، مشخص کند. رنگ های قرمز و زرد نشان می دهد که بنه هنوز به طور کامل نرسیده و باید صبور باشید.
  • نوع کال بنه که در بهار قابل برداشت است، به نوعی با بنه رسیده در تضاد قرار دارد.
  • بنه‌ کال پوستی روشن و نرم دارد که به راحتی با دندان می توان ان را شکست و مصرف کرد. اما بنه رسیده پوستش بسیار سخت است و بدون کمک گرفتن از ابزار مکانیکی نمی توان به استفاده از مغز آن پرداخت.
  • در قدیم زنان روستایی با شگردهای مختلف پوست سخت بنه را می شکافتند و مغز بنه را برای مصارف متعدد خود ذخیره می کردند. از ان جا که ان روش ها بسیار زمان بر بود، امروزه برای شکستن بنه از دستگاه های بنه شکن استفاده می شود که بسیار سربع تر و با دردسر کمتر بنه را مغز می کند.
  • بن، بنک، بنوشکه،  کلخونک نام هایی هستند که در زبان لری برای پسته کوهی به کار می رود.

خرید پسته کوهی لرستان

خرید پسته کوهی لرستان

بهترین روش تهیه و خرید پسته کوهی ، روشی است که واسطه در آن‌ حضور نداشته باشد و فروشنده به طور مستقیم با خریدار مرتبط شود. در گذشته این دلالان بودند که بازار خرید و فروش هر محصول را در دست داشته و ان را مدیریت می کردند اما اکنون با گذشت زمان و گسترش روش های فروش اینترنتی و راه اندازی سایت ها، خرید پسته کوهی توسط تولید کننده اولیه و با تامین کننده اصلی مدیریت می شود.

مزیت این روش خرید و فروش این است که خریدار دسترسی کامل و نزدیک به فروشنده اصلی دارد و همچنین تنوع بالایی از هر رقم از پسته کوهی و دیگر اقلام را شاهد خواهد بود. این تنوع و دسترسی می تواند او را برای خرید موفق کمک‌ کند و رضایتمندی بالا برای او ایجاد نماید.

علاوه بر این با گسترش روش های خرید و فروش مذکور،  هم تولید کننده و هم خریدار می توانند با مستقر بودن در محل زندگی خود به تمامی مکان های دلخواه، بدون طی مسافت دسترسی داشته باشند و در کمترین زمان و بدون صرف هزینه معاملات خود را به نتیجه برسانند. چنانچه خریدار بنه‌ کوهی لرستان هستید، مرکز کوشادانه می تواند مرغوب ترین نمونه ها را ب ای شما عرضه کند. با ما همراه باشید.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید پسته کوهی لرستان را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید