اشتراک گذاری این مقاله در:
پسته

فروشگاه پسته کوهی ایلام مرغوب

پسته کوهی میوه درختی به همین نام می باشد که در جنگل های رشته کوه زاگرس به ویژه جنگل های استان ایلام به فراوانی پیدا می شود.  این میوه هم برای مصارف غذایی و هم به عنوان یک داروی گیاهی شناخته شده مورد استفاده قرار می گیرد. مشخصات انواع پسته کوهی ایلام به چه شکل است و چگونه می توان این محصول را از فروشگاه پسته کوهی تهیه نمود؟

فروشگاه پسته کوهی ایلام مرغوب

مشخصات انواع پسته کوهی مرغوب

مشخصات انواع پسته کوهی مرغوب

از درخت پسته کوهی دو محصول بسیار مهم تولید می‌شود یکی صمغ که در تابستان از تنه درخت خارج می شود و دومی میوه پسته کوهی است که از نظر مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب غیر اشباع و  آنتی اکسیدان بسیار غنی است. میوه پسته کوهی در فصل بهار و بصورت نرسیده نرم بوده و برای تهیه ترشی یا به عنوان یک طعم دهنده به مواد غذایی اضافه می شود. در اواخر تابستان پسته کوهی به صورت کامل رسیده و رنگ آن سبز تیره می باشد. رنگ های قرمز و زرد به معنی نرسیده بودن این محصول است.

این میوه به شکل دانه های بسیار کوچک بود و شکل آن دایره ای یا کروی می باشد. پسته کوهی از یک مغز روغنی سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع تشکیل شده است که درون یک پوسته سخت قرار گرفته است. سطح این پوسته سخت را لایه اصلی میوه که بسیار نازک است پوشانده است.

پسته کوهی مرغوب فاقد زواید اضافی مانند برگ، ساقه و یا دمچه می باشد. اندازه دانه ها در پسته کوهی مرغوب باید یکنواخت و به اصطلاح دانه ها باید هم اندازه باشند.

میزان رطوبت پسته کوهی مرغوب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا هرچه رطوبت پسته کوهی بیشتر باشد احتمال کپک زدگی آن در اثر فرآیند انبارداری بالا می رود.

پسته کوهی مرغوب رطوبت بسیار پایینی داشته و در نتیجه طی فرآیند آسیاب کردن پودر ریزی از آن به دست می آید که قابلیت انبارداری بالایی دارد.

همچنین داشتن پوسته سبز رنگ برای این میوه ضروری است و میوه هایی که فاقد این پوسته هستند فاقد ارزش غذایی و دارویی می باشند.

فروش پسته کوهی ایلام به قیمت روز

فروش پسته کوهی ایلام به قیمت روز قیمت پسته کوهی به میزان زیادی به کیفیت و میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد. چنان چه برای مصارف خوراکی و یا تهیه داروهای گیاهی به این محصول نیاز دارید. همچنین اگر صادرات این محصول به صورت خام یا فرآوری شده جزء حیطه کاری شما می باشد می توانید با مسئول فروش پسته کوهی ارتباط برقرار نموده و ضمن اطلاع از قیمت روز این محصول، سفارش خود را اعلام نمایید.

سفارش شما در اسرع وقت و با رعایت کلیه شرایط حمل و نقل بهداشتی و سالم در کوتاه ترین زمان ممکن به آدرس اعلامی شما ارسال خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید