فروشگاه پسته کوهی مرغوب خندان ایلام
اشتراک گذاری این مقاله در:
بنهپسته وحشی

فروشگاه پسته کوهی مرغوب خندان ایلام

پسته کوهی به عمل آمده از مناطق مختلف از لحاظ اندازه و کیفیت با یکدیگر متفاوت می باشند . پسته کوهی مرغوب کمی درشت تر و خندان بوده و در آن رطوبت و کپک وجود نداشته و بوی ماندگی نیز نمی دهد. فروشگاه پسته کوهی ایلام پسته کوهی با تمام این ویژگی های مرغوب بودن را ارائه می دهد و با اطمینان خاطر می توانید از آن محصولی درجه یک و ممتاز را به قیمت مناسب خریداری نمایید.

با تهیه بنه و قرار دادن آن در برنامه غذایی خود از خواص درمانی و تقویتی فوق العاده آن بهره ببرید .

فروشگاه پسته کوهی مرغوب خندان ایلام

خواص دارویی پسته کوهی

خواص دارویی پسته کوهی

پسته کوهی ، پسته وحشی یا بنه یکی از انواع پسته تولیدی در کشور ما می باشد که دارای شکل کروی کوچک به رنگ های سبز قرمز و خاکستری می باشد . این دانه با ظاهر و جثه کوچکی که دارد خواص بسیاری در آن نهفته است و سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشد . مهمترنی خاصیت پسته کوهی مرغوب خونساز بودن آن است که با داشتن آهن فراوان در خود می تواند کم خونی را درمان نماید به شرط آنکه پسته مرغوب به صورت مداوم مصرف شود .

از دیگر خواص بنه تقویت حافظه می باشد که قادر است ذهن و مغز را تقویت نماید تا عملکرد های یادگیری بهتر صورت گیرد و ضمن تقویت اعصاب بدن استرس و افسردگی را نیز کاهش می دهد . یکی از خاص ترین خواص پسته کوهی مرغوب درمان شبکوری می باشد ، پس افرادی که مبتلا هستند بدانند راه حل طبیعی نیز برای درمان آن وجود دارد .

مصرف پسته کوهی مرغوب سبب تقویت معده و دیگر بخش های دستگاه گوارش شده در نتیجه هضم غذا با مصرف آن بهتر و کاملتر صورت می گیرد . برای درمان اسهال و حتی اسهال خونی نیز می توان به پسته وحشی پناه برد و خود را مصرف مقداری از آن مداوا نمود . گفته می شود مصرف بنه از ترک خوردن پوست لب نیز پیشگیری می نماید .

برای درمان سرفه و گرفتگی صدا نیز پسته کوهی مفید می باشد . این میوه و دانه مقوی برای کلیه ها نیز مفید بودن و سنگ کلیه را دفع می نماید .

تفاوت قیمت پسته کوهی با پسته اکبری

تفاوت قیمت پسته کوهی با پسته اکبری

پسته کوهی با پسته معمولی که شامل انواع کله قوچی ، اکبری ، احمد آقایی و ممتاز می شود از لحاظ خواص و ترکیبات تشکیل دهنده بسیار شبیه می باشد و جایگزین خوبی برای انواع پسته است. امروزه بیشتر مردم حتی در خارج از کشور نیز با پسته کوهی آشنایی پیدا کرده برای خرید و تهیه آن مشتاق هستند ، ضمن آن که به دلیل داشتن رنگ سبز زیبا برای تزئین شیرینی و دیگر مواد خوراکی نیز آن را به کار می برند .

قیمت پسته کوهی بر اساس کیفیت و نوع آن قیمت گذاری می شود و پسته کوهی هر منطقه قیمت خاص خود را دارا می باشد ، اما به طور کلی با مقایسه قیمت پسته کوهی با دیگر انواع پسته از جمله پسته اکبری متوجه ارزان قیمت بودن آن خواهید شد ، در برخی موارد حتی قیمت این نوع پسته نصف می باشد ، بنابراین برای کارگاه های تولیدی یا حتی مصارف روزانه استفاده از پسته کوهی به صرفه می باشد .

اگر نوع پسته خندان بنه پیدا و تهیه شود پوست گیری آن نیز ساده تر می باشد ، ضمن آنکه مغز بنه آماده نیز در فروشگاه ها عرضه می گردد که با دستگاه های خاص پوست گیری شده اند . پسته کوهی چرب ، خوشمزه و پرخاصیت دارای طرفداران فراوانی می باشد و می توانند این محصول را به صورت مستقیم از تولید کننده نیز تهیه نمایند .

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید