قطب تولید مغز پسته فندقی
اشتراک گذاری این مقاله در:
مغز پستهپسته

قطب تولید مغز پسته فندقی

مغز پسته فندقی یکی از نمونه های معروف مغز پسته تولید شده در ایران است. تولید پسته فندقی در اکثر مناطق پسته خیز قابل مشاهده است اما در میان این مناطق، می توان استان کرمان و خراسان جنوبی را به عنوان قطب تولید این مغز پسته عنوان کرد. مناطق پسته خیز هر کدام‌ دارای تفاوت هایی در اب و خاک هستند و این بافت خاک است که تفاوت تولیدات را تعیین می کند. به عبارت دیگر مشکلاتی از قبیل بد شکل بودن پسته، پوک‌بودن، دهان بسته بودن، ریز بودن و..‌ همه و همه ناشی از آب و خاک محل کشت پسته است.

ناگفته نماند ‌که هر زمان نام پسته به زبان جاری می شود، افراد ناخواسته بیاد شهرهای کرمان و رفسنجان می افتند اما حقیقت این است که استان خراسان حدود یک چهارم تولید پسته را از آن خود کرده است.

قطب تولید مغز پسته فندقی

تفاوت مغز پسته فندقی با سایر پسته ها

تفاوت مغز پسته فندقی با سایر پسته ها

حتما با شنیدن نام پسته ها و ارقام‌ مختلف و قیمت های متفاوت این سوال را از خود کرده اید که مگر چه تفاوتی بین این پسته هاوجود دارد و اساس این اختلاف قیمت ها در چیست؟ در پاسخ باید گفت که پسته ها بر اساس شکل ظاهری و شرایط رشد و برداشت، به انواع مختلفی تقسیم می شود و نامگذاری متفاوتی دارند.

برای مثال در این مقاله به تفاوت مغز پسته فندفی با سایر پسته ها می پردازیم تا این مطلب بیشتر درک‌ شود:

  • اولین و اصلی ترین تفاوت در انس پسته هاست.
  • پسته فندقی با انس ۳۶- ۲۴ روانه بازار می شود. پسته احمد آقایی با انس ۳۰ تا ۲۰ و پسته اکبری با انس ۲۸ تا ۲۰.
  • انس واحدی شناخته شده در ارزیابی مرغوبیت پسته و قیمت گذاری آن است. هر چه دانه های پسته درشت تر و سنگین تر باشد، انس پایین تری دارد و قیمت آن نیز بالاتر می رود.
  • پسته فندقی به علت ریز بودن، انس بالاتری داشته و تعداد دانه های آن در هر واحد یا کیلو، بیشتر از دیگر ارقام است‌ برای همین در میان دیگر ا قام پسته، از لحاظ تعداد و قیمت، کاملا خریدی به صرفه و اقتصادی دارد.
  • البته ناگفته نماند که پسته فندقی ببشتر در رنج ۳۴ تا ۳۶ به فروش می رسد.
  • پسته رقم‌ اکبری دیر رس و پسته رقم احمداقایی، زود رس است و پسته فندقی به لحاظ زمانی مابین این دو رقم برداشت می شود.  یعنی در آخر شهریور ماه هر سال باغداران به برداشت پسته فندقی می پردازند.
  • پسته کله قوچی نیز مانند پسته اکبری دیر رس می باشد.

با این توضیح حتما متوجه شدید که پسته فندقی ظاهری گرد و ریزتر دارد و شاید علت نامگذاری آن هم همین ویژگی ظاهری آن‌ باشد به قطعیت می توان گفت که با وجود این تفاوت های ظاهری، طعم و مزه و خواص هیچ‌ یک از ارقام پسته، با هم تفاوتی ندارد و شما با مصرف پسته فندقی و یا کله قوچی و احمد اقایی و دیگر ارقام، ویتامین ها و املاح یکسانی را در بدن تان تامین خواهید کرد.

مرکز خرید پسته فندقی

مرکز خرید پسته فندقی

اسان ترین روش خرید مغز پسته فندقی از طریق مراکز فروش اینترنتی می باشد. البته آجیل فروشی های مستقر در سطح شهر نیز می توانند نیاز شما را تامین کنند اما برای خرید از این مراکز، شما نیاز دارید تا حتما مسافتی را طی کنید و درگیر ترافیک و شلوغی سطح شهر باشید. همچنین باید وقت زیادی برای این رفت و امد تلف نمایید و خستگی را نیز متحمل شوید. مضاف بر اینکه در شرایط فعلی و وجود ویروس منحوس کرونا، توصیه می شود از رفت و امدها پرهیز شود.

پس  با این اوصاف عاقلانه تر این است که با اتصال به اینترنت یا همان دهکده جهانی سابق، مراکز خرید پسته را سرچ نموده و از نمونه های مختلف بازدید کنید. قیمت ها را در کنار کیفیت ها قرار دهید و ضمن‌ مقایسه، به انتخاب محصول بپردازید و با یک‌ کلیک آن را در سبد خرید خود قرار دهید. نکته جالب این است که در این روش خرید ، شما به راحتی در مدت زمان کوتاه می توانید از چند مرکز فروش دیدن نمایید و از بین‌ ان ها مرکز خریدی را انتخاب کنید که خدمات بیشتری برای مشتریان دارد.

مرکز خرید کوشادانه یکی از این مراکز فروش اینترنتی است که خدمان گسترده ای برای خریداران دارد و ارسال مطمئن محصول سفارش سده تا درب منزل مشتری، یکی از ان موارد خواهد بود.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید مغز پسته فندقی را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید