اشتراک گذاری این مقاله در:
پسته

قیمت فروش مغز بنه کوهی در اصفهان

مغز بنه کوهی در اصفهان به صورت بسته بندی شده و با قیمت های مختلف به مشتریان معرفی می شود. مغز بنه کوهی یک محصول استخراج شده از درخت پسته وحشی است که به عنوان محصولی  با ارزش غذایی بالا می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

قیمت فروش مغز بنه کوهی در اصفهان

موارد استفاده از مغز بنه کوهی

موارد استفاده از مغز بنه کوهیموارد استفاده از مغز بنه کوهی در راستای خواص و فواید منحصر به فرد این محصول زیاد است. اما مصرف مغز بنه کوهی را می توان بیشتر در بین خانواده‌های ایرانی برای تهیه آجیل های مختلف دید. از مغز بنه در تهیه آجیل های شب عید به عنوان مغز پسته استفاده می شود زیرا قیمت این محصول به نوعی است که می‌تواند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر باشد.

هم چنین از مغز بنه برای تزیین شیرینی های مختلف ایرانی مثل سوهان و حلوا استفاده می شود. در برخی از مناطق از مغز بنه برای تهیه غذاهای محلی استفاده های زیادی می شود. به عنوان مثال در خراسان از مغز بنه کوهی برای تهیه اشکنه استفاده می شود که طعم بی نظیری به این غذا می بخشد.

مصرف مغز بنه کوهی از نظر طب سنتی دارای خواص و فواید منحصر به فردی است و در راستای همین موضوع استفاده از آن در سنین مختلف دیده می شود.

از مهمترین فواید مصرفی مغز بنه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موثر در افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن
  • مفید برای پاکسازی کبد
  • مفید برای تنظیم فشار خون بالا
  • موثر در ازبین بردن کلسترول های بد

صادرات بهترین مغز بنه کوهی در کشور

صادرات بهترین مغز بنه کوهی در کشورصادرات مغز بنه کوهی در کشور در راستای تولید این محصول در حجم های زیاد دیده می شود. مغز بنه کوهی در واقع از یک درخت به نام پسته کوهی برداشت می‌شود که این درخت می تواند به صورت وحشی در ارتفاعات زیاد بروید.  معمولاً درخت پسته کوهی در اواخر تابستان میوه اصلی خود را آماده می کند و فعالان در این زمینه جهت استفاده از مغز این میوه آن را برداشت می کنند.

قیمت مغز بنه پسته کوهی بسیار ارزان است و در واقع می‌ توان گفت که مغز بنه پسته دارای قیمتی پایین تر از تمامی خشکبار های موجود در بازار است.

استان کرمان و استان های خراسان جزو اصلی ترین مراکز تولید انواع مغز بنه کوهی می باشند. این استان ها می توانند در راستای عرضه مغز بنه کوهی به صورت پودر یا به صورت بسته بندی شده فعالیت های زیادی داشته باشند. در راستای این موضوع امروزه فروش مغز بنه در شهر های مختلفی از ایران دیده می شود.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید