قیمت مغز پسته سفید
اشتراک گذاری این مقاله در:
مغز پستهپسته

قیمت مغز پسته سفید

مغز پسته سفید یا همان مغز پسته بادامی جزئی از خانواده پسته های کشیده می باشد و حتی در جوامع بین المللی نیز شناخته شده می باشند. این نوع از پسته سفید بیشتر در شهرستان فیض آباد که توابعی از خراسان رضوی می باشد کشت می شود و به خاطر همین موضوع مغز پسته سفید بیشتر در بخش خراسان رضوی شهرت یافته است. پسته سفید از دهم فروردین ماه شروع به گل دهی می کند و حدود ۱۳ روز طول عمر خواهد داشت. جنین پسته از ۱۵ تیر ماه شروع به رشد می کند و در ۲۵ مرداد ماه مغز پسته سفید کامل می شود.

با وجود تحریم ها و از طرفی مشکلات سیاسی و اقتصادی و همچنین نوسانات ارز در کشور هیچ تصور درستی از قیمت مغز پسته سفید نمی توان داشت و فقط می توان یک بازه تقریبی را مشخص کرد. معمولا بعد از خرید پسته از کشاورز آن را در ترمینال ضبط پسته فرآوری کرده و در نهایت به صورت فله و حتی بسته بندی شده برای صادرات آماده خواهند کرد. در ایران بازرگانی های بزرگی در جهت صادرات مغز پسته سفید وجود دارد که مشغول فعالیت می باشند. این بازرگانی ها مجهز به بروز ترین دستگاه های دنیا بوده و پسته ها را در بسته بندی های ۲۵ کیلویی آماده فروش خواهند کرد. که معمولا با مناسب ترین قیمت به صورت مغز یا خود پسته ارائه می شوند.

قیمت مغز پسته سفید

محل تولید مغز پسته سفید

محل تولید مغز پسته سفید

مراکز مهم تولید مغز پسته در ایران که مربوط به تولید مغز پسته سفید می باشد :

  • فیض آباد در استان خراسان رضوی
  • زرند در استان کرمان
  • رفسنجان در استان کرمان
  • اردکان در استان یزد
  • شهر یزد

پسته می تواند باعث کاهش فشار خون در افرادی که دیابتی نیستند شود، دارای کالری زیادی می باشد اما خوردن آن نه باعث چاقی می شود و نه در افزایش چربی خون تان موثر است. یکی از مضراتی که پسته می تواند داشته باشد ایجاد واکنش های آلرژیک و خارش است که به دلیل وجود ماده اوروشیول در پسته می باشد. مصرف زیاد مغز پسته سفید می تواند باعث ایجاد بیماری های روده و معده نیز بشود.

برای تولید مغز پسته شرایط آب و هوایی، نهال اولیه، خاک مرغوب بسیار اهمیت دارد. در ایران هشتاد درصد تولید پسته مربوط به شهرستان رفسنجان، زرند، کشکوئیه، سیرجان، انار و نی ریز می باشد. آمریکا نیز یکی از کشورهای تولید پسته می باشد که البته با وجود استفاده کردن از نهال ایرانی اما به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی و اقلیمی و همچنین خاک باعث شده تا پسته آمریکا به هیچ عنوان طعم و مزه پسته ایرانی را نداشته باشد.

پخش مغز پسته سفید

پخش مغز پسته سفید

همان طور که گفته شد پسته ها را به محض خرید از کشاورزان به ترمینال برده و در آن جا به بسته بندی در جهت صادرات می پردازند. پخش پسته سفید از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد چون معمولا تجار به دنبال پسته هایی با کیفیت و با قیمتی مناسب می باشند. کشورهایی که از ایران پسته صادراتی خریداری می کنند شامل:

افغانستان ، چین و روسیه می باشند.

برای پخش پسته سفید دو روش وجود خواهد داشت: به صورت فله و به صورت بسته بندی که معمولا تاجران بیشتر به دنبال روش اول یعنی صادرات فله ای خواهند بود. معمولا برای خرید مغز پسته سفید و پسته سفید و یا دیگر انواع پسته خریداران پارامترهایی را در نظر خواهند گرفت. مثلاً گروهی به دنبال پسته های درشت که انس پایین دارند و خندان می باشند هستند و عده ای به دنبال پسته های ریز با قیمت های مناسب می باشند که همه این پارامترها در پخش پسته سفید تاثیر خواهد داشت.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید مغز پسته سفید را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید