اشتراک گذاری این مقاله در:
پسته

قیمت پسته کوهی خراسان در بازار ایران

پسته کوهی خراسان که با نام مغز بنه در کشور ما شناخته می شود از جمله گیاهان مقوی است که اثرات درمانی بسیاری دارد.  این محصول از جمله محصولاتی است که به دلیل فراوانی در ایران و قیمت مناسب و همچنین خواص تایید شده علمی قابلیت صادرات به کشور های دیگر را داراست. 

قیمت پسته کوهی خراسان در بازار ایران

پسته کوهی خراسان چه ویژگی هایی دارد؟

پسته کوهی خراسان چه ویژگی هایی دارد؟ پسته کوهی بدون سموم کشاورزی رشد می کند و بسیار ارگانیک است. 

پسته کوهی در عین داشتن خواص بسیار زیاد قیمتی به مراتب ارزانتر از سایر آجیل ها دارد. در هنگام خرید توجه داشته باشید که این محصول را به قیمت مناسب تهیه کنید. 

تاثیر پسته کوهی بر روی سلامت بدن بسیار فراوان است به همین دلیل خانم های باردار بهتر است در دوران حاملگی این نوع پسته را مصرف کنند تا بتواند بر روی جنین فوایدی بگذارد.

از خواص پسته کوهی برای همه انسانها این است که مقاومت بدن را در برابر بیماری های عفونی و میکروبی بالا می برد همچنین با مصرف این مغز کبد پاک سازی می شود و باعث افزایش کارایی کبد می شود. 

پسته کوهی دارای طبع خیلی  گرم می باشد و برای افراد سرد مزاج خیلی مفید می باشد همچنین برای درمان کم خونی خیلی مفید می باشد. 

از فواید پسته کوهی می توان به تقویت ساقه و پیاز مو، کاهش میزان کلسترول و قند خون، تقویت معده و از بین بردن کرم های معده اشاره کرد همچنین به دلیل دارا بودن ویتامین E خاصیت آنتی بیوتیکی دارد . 

مغز پسته کوهی سرشار از کالری می باشد که برای اضافه وزن خیلی موثر و خوب می باشد. افراد می توانند آن را با بادام زمینی و شکر مخلوط و مصرف کنند تا چاق شوند.

استفاده از مغز این محصول، جهت تقویت نیروی جنسی موثر می باشد. همچنین برای کسانی که نرمی استخوان دارند می توانند با مصرف پسته کوهی مشکل خود را رفع کنند. 

انواع پسته کوهی به دلیل داشتن ویتامین های مختلف باعث تقویت اعصاب می شود همچنین از پوکی استخوان جلوگیری می کند و برای درمان  تکرار ادرار موثر می باشد. 

یکی از ویژگی های مثبت پسته کوهی درمان زخم های روی پوست می باشد این میوه التهابات را کم می کند و در درمان زخمها موثر می باشد. 

خرید پسته کوهی خراسان درجه یک

خرید پسته کوهی خراسان درجه یک خرید پسته کوهی درجه یک خراسان نیز به دلیل فواید آن رونق خوبی دارد. علاوه بر فروش در داخل شاهد صادرات پسته کوهی به کشور های خارجی نیز هستیم.

 پسته کوهی به دلیل کیفیت از بهترین نمونه ها پسته کوهی به شمار می آید. شیراز به دلیل موقعیت اقلیمی خاص خود رویشگاه خوب این محصول می باشد. در شیراز مراکز بسیاری وجود دارد که این محصول را به صورت عمده به فروش می رساند.

عمده فروشی پسته کوهی در کشور نیز بین مرکز های فروش همچون سایر محصولات مرسوم است. خرید عمده بنه نیز برای مشتریان به صرفه ترین راه است. صادرات بنه کوهی با توجه به خواص دارویی و درمانی آن در اکثر کشور های دارای این مروارید سبز شغلی مرتبط با این محصول است. کشور های زیادی هستند که هم تولید کننده و هم صادر کننده این محصول هستند. افغانستان نیز نوعی پسته کوهی معروف دارد که به ایران صادر می شود.

در کل چیزی با عنوان کاشت پسته کوهی وجود ندارد زیرا درخت بنه گیاهی خود رو است که در دل کوهستان ها رشد می کند. معمولا دامنه زاگرس کشتگاه خوبی برای این محصول می باشد. 

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید