پخش عمده مغز پسته قم
اشتراک گذاری این مقاله در:
مغز پستهپسته

پخش عمده مغز پسته قم

پخش عمده مغز پسته قم توسط شرکت های بازرگانی معتبر و مراکز فروش عمده صورت می پذیرد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید استان قم از استانهای پسته خیز کشور بوده و سابقه کشت پسته در آن به قرن اول هجری باز می گردد و چندین قرن بیش از کرمان و رفسنجان در زمینه کشت پسته سابقه دارد. از طرفی یکی از تولید کنندگان پسته کوهی نیز بوده و به عنوان یکی از تولیدکنندگان پسته ارگانیک در کشور شناخته می شود.

علاوه بر اینکه قم در تولید پسته در کشور نقش دارد؛ به استانهای پسته خیز چون سمنان نیز نزدیک بوده و یکی از خریداران اصلی پسته دامغان می باشد. به دلیل اینکه قم جایگاه اصلی تولید سوهان می باشد؛ به عنوان یکی از پر مصرف ترین استانها در مصرف مغز پسته معرفی شده است؛ با توجه به این موضوع و دیگر دلایل ذکر شده واحدهای تولید مغز پسته در این استان راه اندازی شده است.

استان قم هم اکنون  به یکی از تولید کنندگان مغز پسته صادراتی تبدیل شده و مغزهای با کیفیت را به کشورهایی چون آلمان، امارات و عمان صادر می نماید.

پخش عمده مغز پسته قم

ویژگی بهترین مغز پسته قم

ویژگی بهترین مغز پسته قم

مغز پسته قم از نظر کیفیت در انواع مختلف تقسیم بندی می شود. مغز پسته هایی که برای صادرات در نظر گرفته می‌شوند جزو بهترین مغزها بوده و بیشتر از پسته های فندقی، احمد آقایی، اکبری و پسته های کال تولید می شوند.

نوعی از مغز پسته های صادراتی به نام کالک یا دو پوست شده وجود دارد که  در قم نیز تولید شده و استان قم خود یکی از مصرف کنندگان این مغز پسته می باشد. این نوع مغز در بازار صادراتی و بین المللی با نام green kernels شناخته شده و به دلیل سبز بودن و پرجلا بودن بیشترین طرفدار را دارد.

مغز پسته های احمد آقایی نیز جزو بهترین مغز پسته ها برای صادرات می باشند. مغز این پسته ها زمانی ک پسته به خوبی رسیده باشد، از درخت چیده می شود. مغزهای کاملا رسیده احمد آقایی شکل و رنگ زیبایی داشته به همین جهت مغزهای آنها به گلدار ماتیکی شهرت داشته و برای صادرات به کشورهای ثروتمند انتخاب می شود.

تولیدکنندگان مغز پسته قم صادراتی

تولیدکنندگان مغز پسته قم صادراتی

مغز پسته قم پس از تولید و فراوری درجه بندی شده و برای صادرات به کشورهای مختلف بسته بندی می شود. با توجه به شرایط کشور درخواست کننده، نیاز کشور درخواست کننده، امکانات موجود برای صادرات، قیمت توافق شده با کشور درخواست کننده، مورد مصرف مصرف کننده انواع مغز پسته صادراتی می تواند متفاوت باشد؛ به همین جهت تولیدکنندگان مغز پسته قم با کیفیتهای متفاوتی تولید مغز پسته را بر عهده دارند تا با تنوع تولید بتوانند بازار صادرات را گسترده تر نمایند.

به عنوان مثال کشورهای اروپایی به ارگانیک بودن محصول و کیفیت بالای مغز پسته اهمیت بسیار زیادی می دهند؛ به همین جهت شرکت ها و تولیدکنندگان مغز پسته صادراتی که قصد صادرات به کشورهای اروپایی را دارند؛ از مزارع کشت پسته ارگانیک پسته را خریداری می نمایند؛ پسته کوهی نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای صادرات مغز پسته به کشورهای اروپایی باشد.

برخی از کشورها مانند ایتالیا شیرینی جات و بیسکوییت های پسته ای خوشمزه ای تولید می نمایند؛ این کشورها می‌توانند مقصد مناسبی برای صادرات باشند. ایتالیا یکی از خریداران مغز پسته صادراتی ایران بوده و از آنجا که برای مصارف شیرینی پزی مغز پسته ایران را خریداری می نماید؛ می تواند یکی از بهترین مقاصد برای صادرات مغز پسته کال یا مغز پسته دو پوست  شده باشد؛ این نوع پسته ها، سبزترین مغزها را داشته و برای تزیین، شیرینی پزی و انواع پلو بهترین می باشند؛ از آنجایی که این نوع مغز پسته گرانترین و لوکس ترین نوع می باشد به کشورهای ثروتمند مانند یونان، ایتالیا، هلند و آلمان صادر می شود.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید