اشتراک گذاری این مقاله در:
مغز پسته

قیمت انواع مغز پسته درجه یک

مغز پسته درجه یک یکی از کالاهای صادراتی ایران به کشورهای ثروتمند می باشد. بهتر است بدانید که پسته دومین کالای صادراتی ایران بوده و ایران از لحاظ میزان تولید دومین کشور دنیا و از لحاظ طعم و تنوع پسته اولین کشور دنیا می باشد.

با توجه به اینکه ایران بهترین پسته دنیا را تولید می کند؛ اما هنوز نتوانسته تمامی ظرفیت‌های موجود را برای صادرات بیشتر این کالای ارزشمند به کار گیرد؛ توجه به تولید بهتر، افزایش سطح زیر کشت، بیمه کردن باغ های پسته، دادن آموزش های اصولی به کشاورزان و باغداران می‌تواند تولید مغز پسته درجه یک را در ایران افزایش دهد.

قیمت انواع مغز پسته در ایران با توجه به نوع پسته، کیفیت پسته، فرآیند تولید، نحوه بسته بندی، هزینه های انبار و نگه داری، فراوری، هزینه های حمل و نقل و بسته بندی تعیین می شود.

قیمت انواع مغز پسته درجه یک

فرایند تولید مغز پسته درجه یک

فرایند تولید مغز پسته درجه یک

مغز پسته ممتاز و درجه یک از پسته های درجه یک تولید می شود. فرایند تولید مغز پسته ممتاز و درجه یک از مزرعه شروع می شود.

رعایت اصول باغداری و کشاورزی به صورت صحیح، کود دادن به موقع و کافی، تولید ارگانیک پسته، نگهداری صحیح پسته در انبارها، رعایت اصول نگهداری پسته، جداسازی پسته های روی آب از پسته های ته نشین شده، درجه بندی مغز های پسته از نظر کیفیت، رنگ و اندازه جزو فرایندهای تولید مغز پسته درجه یک می باشد. به صورت کلی می توان گفت که برای تولید مغز پسته ممتاز و درجه یک باید تمامی مراحل انتخاب بذر، انتخاب محل کشت، مراحل کاشت، داشت و برداشت با رعایت اصول علمی، باغداری و کشاورزی صورت بگیرد.

به عنوان مثال باغداران باید بذرهای پسته نژاد برتر یا نهال های پر بار و با کیفیت را برای کاشت در محل پسته خیز و غنی از مواد معدنی انتخاب نمایند. سپس تمامی اصول باغداری را رعایت کرده و از سم و کود بی اندازه استفاده ننمایند. برداشت محصول باید به موقع صورت بگیرد. برداشت نباید دیرهنگام یا زودهنگام باشد. مرحله پوست گیری و خشک کردن پسته نیز باید به دقت انجام شود.

از آنجا که نفوذ پذیری پسته نسبت به رطوبت بالا می باشد، محل نگهداری باید از نظر حرارت، دما و رطوبت در سطح مطلوبی باشد. مدت زمان نگهداری پسته در انباری برای تنظیم حرارت، دما و رطوبت باید مد نظر قرار گیرد. به شکل نگهداری پسته در انباری نیز باید توجه شود؛ به عنوان مثال برای نگهداری مغز پسته به مدت یک سال دمای انباری باید در صفر درجه سلسیوس و رطوبت انبار باید زیر ۷۰ درصد تنظیم شود.

مراکز فروش مغز پسته درجه یک

مراکز فروش مغز پسته درجه یک

مراکز فروش مغز پسته در ایران بسیار متنوع بوده و به روش های مختلف حضوری و اینترنتی اقدام به توزیع مغز پسته می نمایند. بهترین مراکز فروش، مراکزی می باشند که با تولیدکنندگان و کشاورزان بدون واسطه در ارتباط بوده و با قیمت بسیار مناسب، ممتازترین مغز پسته ها را به فروش می رسانند.

برای خرید مغز پسته درجه یک می توانید به صورت اینترنتی نیز اقدام نمایید. مراکز فروش معتبر علاوه بر فروش حضوری، اقدام به راه اندازی فروشگاه های اینترنتی نموده و خرید را برای ایرانیان راحت تر نموده اند. مراکز فروش معتبر پس از خرید پسته های فرآوری شده، آنها را در انباری هایی که از نظر حرارت، دما و رطوبت تنظیم شده است نگهداری می نمایند.

مغزهای پسته عرضه شده توسط مراکز فروش معتبر در بسته بندی های بهداشتی که از ورود هوا، حرارت و سرما مصون می باشند، نگهداری می‌شوند.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که نحوه نگهداری مغز پسته در مراکز فروش بسیار حائز اهمیت می باشد؛ زیرا اگر در محل نامناسبی و بدون بسته بندی نگهداری شوند، ممکن است مغز ها دچار تغییر در طعم و کیفیت شوند.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

مطالب پیشنهادی

تماس بگیرید